زمین‌خواری منابع طبیعی مهریز را تهدید می‌کند/انتقال آب دریای خزر به سمنان تصویب شد

در بسته خبری امروز از کشف ۳۰ سکونتگاه با قدمت ۴۰ هزار ساله در داراب تا افزایش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی قزوین و رانش کوه در شهرستان طالقان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

زمین خواری منابع طبیعی مهریز را تهدید می کند

یزد: سید علی باقری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: به دلیل ییلاقی بودن روستاها و مناطق مختلف شهرستان مهریز، زمین‌خواری در این شهرستان شیوع یافته است و از ابتدای سال تا کنون ۴۷ مورد پرونده در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شده است.

آینده‌ ارزان‌تری برای بازار میوه یزد در ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود

یزد: حسین مشرف، رییس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد با اشاره به وضعیت بازار میوه شب عید استان یزد، آینده‌ ارزان‌تری را برای بازار میوه این استان در این ایام پیش‌بینی کرد.

معماری مدارس یزد یکی از عوامل ۲۵ سال صدرنشینی دانش‌آموزان یزدی در کنکور

یزد: محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به اینکه معماری مدارس استان یکی از عوامل ۲۵ سال صدرنشینی دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری است، گفت: روح ایرانی اسلامی در مدارس استان ملموس است.

*********************************************************************************

تعطیلی ۱۲ روزه تنها کشتارگاه شهرستان چادگان

اصفهان: مجتبی علی‌وردی از سهامداران کشتارگاه چادگان اظهار کرد: از اول اسفند ماه تنها کشتارگاه شهرستان تعطیل شد و قصابان، در روستاهای شهرستان اقدام به خرید و کشتار گوسفند می‌کنند.

بیابان‌زایی، کمبود آب شیرین و تغییر اقلیم سه چالش اصفهان

اصفهان: عبدالرضا مهاجر، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: در قرن ۲۱ با ۱۵ چالش در سطح کره زمین روبه رو هستیم و بیابان‌زایی، کمبود آب شیرین و تغییر اقلیم سه چالش است که در استان اصفهان با آن روبرو هستیم.

سه کشته و شش مجروح در محور نایین-اصفهان

اصفهان: غفور راستین، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در حادثه واژگونی خودرو سمند در محور نایین-اصفهان ۹ نفر کشته و مجروح شدند.

******************************************************************************

۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند

قم: حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اعتکاف در مسجد مقدس جمکران گفت: نهایتاً ۱۸۰۰ نفر شامل ۹۰۰ نفر مرد و ۹۰۰ نفر زن امکان حضور در اعتکاف رجبیه جمکران را می‌یابند.

شرکت‌های خدمت رسان برای توسعه شهرک‌های صنعتی همکاری نمی کنند

قم: محمود سیجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: یکی از مشکلات در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی استان قم و تامین زیرساخت‌ها برای این شهرک‌ها، عدم تعامل لازم شرکت‌های خدمت رسان است.

۷۰ درصد دام‌های قم صادر می‌شود

قم: حسین امیری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم گفت: ۳۰ درصد از دام‌های موجود در قم مورد نیاز مردم استان است و مابقی صادر می‌شود.

********************************************************************************

بلاتکلیفی هشت ساله مدرسه‌ای در حاشیه پایتخت

تهران: مهدی پورفتحی، رییس اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: مدرسه ولی‌عصر(عج) واقع در جیلارد، تقریباً هشت سالی است که به دلیل کمبود بودجه به صورت نیمه‌کاره رها شده است؛ مقرر بود که این پروژه ۱۶ کلاسه توسط اداره کل نوسازی مدارس انجام شود و تاکنون حدود ۳۰ درصد از آن پیش رفته است، اما متأسفانه با وجود تراکم بالای دانش‌آموزان در مرکز شهر، این پروژه کماکان بلاتکلیف است.

۲۵ هزار مترمربع از معابر پیشوا تا پایان سال آسفالت می‌شود

تهران: حکمت امیری، شهردار پیشوا گفت: امیدواریم با توجه به بررسی ها تا پایان سال بیش از ۲۵ هزار مترمربع آسفالت انجام شود.

راه‌اندازی ۲۰۰ غرفه برای فعالیت دستفروشان ورامینی

تهران: حسین قاسمی، معاون خدمات شهر ورامین گفت: از ۱۵ اسفند تا روزهای اولیه فروردین بیش از ۲۰۰ غرفه در بلوار شهید همت راه اندازی خواهد شد و از حضور دستفروشان در معابر اصلی جلوگیری می‌شود.

******************************************************************************

البرزی‌ها امیدوارترین مردم ایران به زندگی هستند

البرز: سعید ناجی، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری البرز در جلسه شورای راهبردی جمعیت، از جایگاه برتر استان در زمینه امید به زندگی خبر داد.

شناسایی و پلمب شش واحد متخلف عرضه کود کشاورزی در کرج

البرز: علی‌اکبر ندرلو، مدیر شرکت خدمات کشاورزی استان البرز از شناسایی و پلمب شش واحد متخلف عرضه کود خبر داد.

رانش کوه در شهرستان طالقان

البرز: جواد صادقلو، فرماندار شهرستان طالقان علت انفجار لوله گاز در این شهرستان را ریزش برشمرد و گفت: باتوجه به قطع شدن گاز و برودت هوا برای مناطق مسکونی گاز رسانی موقت می‌شود.

*******************************************************************************

کاهش تلفات ناشی از تصادف در محورهای فرعی و روستایی

قزوین: سرهنگ قدرت حسنی، رییس عملیات قرارگاه پلیس‌راه استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از تلفات جاده‌ای در محورهای فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد گفت: تعداد تلفات محورهای فرعی و روستایی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

افزایش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی قزوین

قزوین: محمد حسن ایرانخواه، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از افزایش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم در روزهای پایانی سال جاری خبر داد.

محکومیت ۸۷۰ میلیونی قاچاقچی سیگار در قزوین

قزوین: محمود احمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از محکومیت ۸۷۰ میلیون ریالی عامل قاچاق سه هزار و ۸۰۰ پاکت سیگار خبر داد.

*********************************************************************************

انتقال آب دریای خزر به سمنان تصویب شد

سمنان: احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تصویب شد.

دام‌های سبک و سنگین سمنان شناسنامه‌دار می‌شوند

سمنان: محمد سعیدی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در آینده نزدیک جمعیت دام‌های سبک و سنگین شناسنامه‌دار خواهند شد.

لزوم جلوگیری از گسترش بیابان در سمنان

سمنان: علیرضا آشناگر، استاندار سمنان با بیان اینکه باید برای جلوگیری از توسعه و گسترش بیابان و کویر در استان اقدام کنیم، گفت: به‌کارگیری راهکارهایی برای گسترش اقدامات آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

*******************************************************************************

کشف ۳۰ سکونتگاه با قدمت ۴۰ هزار ساله در داراب

فارس: مرتضی خانی‌پور، سرپرست گروه بررسی باستان‌شناسی داراب گفت: از ۳۰۰ محوطه باستانی تازه کشف شده در شهرستان داراب، ۳۰ سکونتگاه قدمتی چهل هزار ساله دارند.

فسخ قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی فارس

فارس: خالد فتوحی، مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: تا پایان امسال تمام قراردادهای راکد مربوط به سال‌های گذشته فسخ خواهد شد.

بروکراسی اداری کشاورزان را با چالش روبه‌روکرده‌ است

فارس: حسین رییسی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی استان فارس گفت: بروکراسی اداری در بانک‌ها، بهره‌بردار حوزه کشاورزی را با چالش روبه‌رو کرده‌است.

کد خبر 369689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.