پیگیری توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدنبال توسعه روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کشورهای اروپایی و آسیایی هستیم.

به گزارش ایمنا، حمید میر محمد صادقی اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم نامه‌های متعددی با دانشگاه‌های مختلف در کشورهای ژاپن،‌آلمان،اتریش و چند کشور دیگر اروپایی منعقد شده است که در قالب این تفاهم نامه‌ها به دنبال توسعه روابط و اجرای طرح‌های آموزشی و پژوهشی متعددی هستیم.

وی با اعلام اینکه با توجه به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور تحت نظر وزارت بهداشت هستند و در کشورهای اروپایی اینگونه نیست بنابراین این جنبه از کار برای اروپایی‌ها بسیار جالب توجه است و همواره در پی این هستند که بدانند این مدل از کار که متفاوت از دنیا است آیا خوب نتیجه داده است یا خیر، ‌ادامه داد: ارتباطات وسیعی با کشور آلمان داریم همچنین تفاهم نامه‌ای با ژاپن بسته‌ایم البته بدنبال این هستیم که روابط بین الملل دانشگاه‌ها را از حالت تفاهم نامه خارج و وارد فاز عملیاتی و اجرایی کنیم.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: امروز دانشگاه‌هایی که با ما در ارتباط هستند درک درست و خوبی از وضعیت علمی و پزشکی و حوزه بهداشت و درمان ایران دارند اما در اوایل کار که تیم‌های خارجی وارد کشور می‌شدند هیچ گاه فکر نمی‌کردند حوزه سلامت در ایران اینقدر گسترده و پیشرفته باشد.

وی با اعلام اینکه در اعزام تیم‌های از پزشکان به کشورهای اروپایی از جمله آلمان وقتی مهارت‌های بالینی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را مشاهده کردند، از توانمندی و سیستم آموزش بالینی ما بسیار متعجب شدند، گفت: با دانشگاه‌های مختلف در کشورهای اروپایی، حدود ده طرح همکاری علمی تاکنون تعریف شده است.

میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در ارتباطات بین الملل دانشگاه تأثیر گذاشته است  و بسیاری از اساتید خارجی به خاطر مشکلاتی که برای رفت و آمد به کشور آمریکا پیدا می‌کنند از آمدن به ایران امتناع می‌کنند، گفت: هرچند تحریم‌ها در یکسری از تجهیزات و امور پزشکی اثر گذاشته است اما همچنان توانسته‌ایم روابط علمی خود را با کشورهایی که همکاری علمی داشته‌ایم حفظ کنیم.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انعقاد قرار داد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با چندین دانشگاه در ژاپن خبر داد وافزود: همچنین  با دانشگاه کابل مذاکراتی به صورت تله کنفرانسی انجام داده‌ایم.

وی از روابط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای اروپایی خبر داد و افزود: در حال حاضر از کشور آلمان استادی برای گذراندن فرصت مطالعاتی خود به مدت شش ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مستقر است.

میرمحمد صادقی ادامه داد: از سال آینده به دنبال توسعه روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با چند کشور اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، آلمان و ایتالیا و همچنین ژاپن  هستیم که از حالت تفاهم نامه خارج و بیشتر وارد فاز عملیاتی شویم.

کد خبر 369671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.