موانع اشتغال و کارآفرینی بانوان شناسایی و تسهیل شود

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: لازم است عده ای در کشور پیشقدم شوند، توانایی‌های بانوان را بیش از پیش به رسمیت شناخته و موانعی که بر سر راه اشتغال و کارآفرینی بانوان وجود دارد را حل و فصل کنند.

به گزارش ایمنا، شقایق حق جوی جوانمرد در آیین افتتاحیه  همایش هم نت کارآفرینی بانوان اظهار کرد: اگر بانوان سرزمینی با خلق ارزش و کارآفرینی پیوند بخورند، آن جامعه در عرصه های مختلف بیمه شده و در آینده، نسلی ارزش آفرین را تربیت خواهد کرد.

وی گفت: تا کنون در همایش‌های هم نت، تفکیک جنسیتی مورد نظر نبوده و روال کار به این صورت بود که یکی از موضوعات و معضلات کشور شناسایی شده، مسائل پیرامون آن بررسی می شد و از گروه های خلاق و کارآمد اعم از بانوان و آقایان، برای حل آن مساله دعوت به عمل می آمد به گونه ای که از طریق حل آن چالش، کسب و کاری نیز ایجاد شود.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان ادامه داد: حدود 55 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور زن هستند و این در حالی است که فاصله ای مهم میان فارغ التحصیلی و اشتغال این قشر وجود دارد، این به آن معنی است که عدم اشتغال و فرصت‌های محدود برای رسیدن به کسب و کار، در جامعه بانوان شدیدتر است.

وی با بیان اینکه در ایران میزان بیکاری در جامعه دانش آموختگان بیشتر از اقشاری است که تحصیلات عالی ندارند، تصریح کرد: بانوان ما در حوزه خانواده، همسرداری و تربیت فرزند، فعالیت‌های ارزشمندی انجام می دهند و از دانش خود در راستای ارتقای خانواده بهره می برند، اما به دلیل اینکه سال‌ها عمر و توان خود را صرف کسب تحصیلات عالی کرده‌اند، نمی توان به این حد بسنده کرد و ضروری است علاوه بر خانواده، از توان آنها در رشد و توسعه کشور نیز به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

حق جو تاکید کرد: لازم است عده ای در کشور پیش قدم شوند، توانایی‌های بانوان را بیش از پیش به رسمیت بشناسند و موانعی که بر سر راه اشتغال و کارآفرینی بانوان وجود دارد را حل و فصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد هم نت باید موجب خودشکوفایی و ساختن هرچه بهتر خود شود و کسی که خود بهتری بسازد، به یقین می تواند برای دیگران نیز فرصت‌های بهتری خلق کند.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان به ویژگی های بانوان کارآفرین اشاره کرد و گفت: بانوی کارآفرین، حواسش را به اتفاقات پیرامونش جلب می کند، از فرصت‌های در اختیارش با دقت و توجه استفاده می‌کند، مشکلات و موانع را صبورانه از پا در می‌آورد و بدون ناامیدی، مسیر خود را ادامه می دهد.

وی صداقت، هوش و پیگیری را از جمله شاخصه‌های بانوان کارآفرین برشمرد و ادامه داد: بانوی کارآفرین با حداقل امکانات در دسترس، برای مشکلات راه حل می یابد، از دستاوردهای کوچک شاد می شود و اشتباهات سایرین را هنرمندانه مدیریت می کند.

حق جو با تاکید بر اینکه بانوی کارآفرین، با عشق و اعتقاد خود از هر خطری استقبال می کند و راه‌های میانبر را می‌یابد، تصریح کرد: باید بیاموزیم که از سمت چپ و راست ذهنمان به طور همزمان استفاده کنیم، برای نقشه‌های مهیجی که در ذهن داریم، سرمایه مناسب پیدا کنیم و با پذیرش منعطفانه سلایق دیگران، از این بازخوردها برای بهتر شدن استفاده کنیم.

وی بانوان سرزمین ایران را بانوانی تمدن ساز برشمرد که معادلات جهان را به هم ریخته‌اند و خاطرنشان کرد: زنان ما از یک سو شهید پرورانده‌اند و از دامان خود مردان را به معراج فرستاده‌اند و از سوی دیگر، بزرگترین سرمایه برای ارتقای مدیریت و ساختن اقتصادی مستحکم، رقابت پذیر و مقاوم به شمار می روند.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان بانوان ایرانی را آمیزه‌ای از هوش، خلاقیت، مقاومت، نوجویی، دوراندیشی، آزادی عمل و اندیشه، انعطاف پذیری، مدیریت زمان، صبر، استقامت و ابتکار عمل دانست و خاطرنشان کرد: چنین بانوانی مردان و زنانی را تربیت خواهند نمود که اعتماد و تعهد، خلاقیت و نوآوری، برخورداری از چشم انداز، سخت کوشی و توان حل مساله جزء ویژگی های بارز آنها خواهد بود.

گفتنی است، همایش هم نت بانوان، تا پایان هفته جاری در مجموعه تالارهای گسترش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 369668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.