استفاده از سامانه Ereserving محل درآمدی پایدار برای سازمان فاوا  است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا بر پیش بینی‌ها، سال ۲۰۲۰ سود خالص سامانه رزرواسیون خارجی به سه میلیارد دلار می‌رسد و راه اندازی سامانه E.reserving.com در شهر اصفهان موجب درآمدزایی برای شهرداری و سازمان فاوا می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان که در سالن جلسات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که دوسال پیش با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، برنامه ریزی جهت راه اندازی سایت E.reserving.com انجام و این سامانه امروز رسماً به بهره برداری نهایی رسید.

وی با بیان اینکه ایجاد امکان اقامت یکی از نیازهای اصلی اصفهان در حوزه گردشگری است، اضافه کرد: هتل‌ها و مهمانپذیرهای اصفهان در مجموع ۱۵ هزار تخت دارد و چنانچه تعداد گردشگران درطول یک سال دو میلیون نفر در نظر گرفته شود، این ظرفیت کفاف تعداد گردشگر ورودی به شهر اصفهان را نمی‌دهد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه هتل‌سازی تنها راهکار افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر نیست، افزود: باید در این زمینه از هزاران خانه خالی و نوسازی که قابلیت سرویس دهی به گردشگران داخلی و خارجی را دارد، استفاده شود.

وی تصریح کرد: سامانهE.reserving.com فرصت خوبی برای شهر اصفهان ایجاد می‌کند، همچنین با آماده‌سازی این سامانه، نحوه مدیریت و نظارت بر اماکن گردشگری نیز تغییر می‌یابد.

خسروی اظهار کرد: مشکلات یک سامانه رزرواسیون تنها مشکلات نرم افزاری نیست، بلکه مسائل مدیریتی و تعاملی با شهروندان و سازمان‌های نظارتی ذیربط نیز حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در قالب این سامانه باید تعاملی با نهادهایی مانند پلیس اماکن، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی،  مشاوران املاک، هتل داران و...انجام شود.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان درخواست کرد: اطلاع رسانی کافی و به موقع به مسافران و شهروندان در مورد این سامانه داده شود و ستادهای هدایت مسافران در مناطق مختلف شهر اصفهان در این زمینه فعال باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سامانه در دیگر شهرهای کشور نیز مورد استفاده قرارگیرد و درآمدی پایدار برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان باشد.

کد خبر 369655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.