نرخ‌نامه آرایشگران مردانه اصفهان مربوط به سال گذشته است

نایب رییس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نرخ نامه مصوب و معتبری وجود ندارد، گفت: از اعتبار نرخ‌نامه فعلی گذشته و هنوز نرخ مصوب جدیدی به این اتحادیه اعلام نشده است اما آرایشگران نمی‌توانند هر نرخی برای خدمات خود دریافت کنند.

سید مصطفی سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره افزایش قیمت‌ها در آستانه نوروز ۹۸، اظهار کرد: قیمت‌ها هنوز تغییری نکرده و نرخ‌نامه ما مربوط به سال گذشته است. با اینکه قیمت اجناس دیگر مانند تافت و ... افزایش داشته اما هنوز نرخ خدمات آرایشگری تغییری نکرده‌است.

وی افزود: به طور معمول اعتبار نرخ‌نامه‌ها یک سال است و از اعتبار نرخ‌نامه فعلی گذشته، ولی آرایشگران هم نمی توانند هر نرخی برای خدمات خود دریافت کنند.

نایب رییس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان گفت: نامه ای از اتاق اصناف و اتاق بازرگانی دریافت کردیم که طبق آن آرایشگران و مشتریان می‌توانند به صورت توافقی کار کنند. اما پس از آن، این نامه ملغی و گفته شد باید از اول نرخ نامه درخواست کنید، البته فرآیند درخواست نرخ نامه انجام شده است اما با توجه به مصادف شدن با ایام منتهی به عید نوروز امکان دریافت نرخ نامه جدید مهیا نشد و در حال حاضر نرخ نامه مصوب و معتبری وجود ندارد.

سلمانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ بازرس برای ایام عید استخدام کردیم که در ۳۶ منطقه اصفهان سرکشی می کنند. مواردی که بازرسان بررسی می‌کنند شامل پروانه کسب و خدمات آرایشگران است. امیدواریم مانند سال های گذشته تعداد شکایات صفر باشد.

وی ادامه داد: یک گروه کشیک برای شب عید و مسافران معرفی و با اتاق اصناف نیز هماهنگی لازم انجام شده که آدرس هایشان را در سایت قرار دهند تا مسافران بتوانند راحت از آن ها استفاده کنند.

نایب رییس اتحادیه درباره مهلت فعالیت بازرسی عید، گفت: فکر می‌کنم بازرسی‌ها تا اواخر فروردین در دستور کار قرار داشته باشد و اگر مثمر ثمر بود ادامه خواهد داشت. این بازرسان از خود اتحادیه هستند و از خارج اتحادیه استخدام نشده‌اند.

سلمانی در پاسخ به این‌که نبود یک نرخ نامه معتبر، فرصت شکایات درباره انواع نرخ خدمات در آرایشگاه ها را از مردم می گیرد یا خیر، گفت: نرخ خدمات، قابلیت شکایت دارد. آرایشگران ملزم شده‌اند تا نرخ‌نامه را در واحد خود نصب کنند و نبود آن تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه درغالب موارد آرایشگران و مشتریان به صورت توافقی عمل می کنند، افزود: تا کنون گزارش تخلفی از بازرسان دریافت نکرده ایم. از طرف مردم نیز شکایتی در مورد نرخ‌نامه تاکنون نبوده فقط شکایات بسیار کمی در حوزه خدمات آرایشگران مطرح شده‌است. برای شب عید هم هنوز شکایتی دریافت نکرده ایم.

کد خبر 369627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.