دنیای کودکان روی پرده نقره‌ای

انگار رسم شده است که هر دو سال یکبار پنج روز در تقویم ماه آخر عده‌ای با روحیه کودکانه و خیال پرداز دور هم جمع شوند و مخاطبان نیز در سانس های فشرده هر دو ساعتی بیش از ۱۰ فیلم ببینند و نام این گردهمایی جشنواره بین المللی پویانمایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی پویانمایی را در تهران پشت سر می‌گذاریم هر ساله در این جشنواره عده‌ای داوری می‌کنند و عده‌ای فیلم می‌بینند و با فیلم‌های بد، حالشان بد می‌شود و همیشه به دنبال فیلم خوب هستند.

در میان تیزرها و تشکراتی که در پایان فیلم‌ها از اسماعیل شرعی، رزاق کریمی، کریمی صارمی و طباطبایی نژاد می‌شود ما نیز به معرفی فیلم‌ها می‌پردازیم تا با آن‌ها آشنا شوید:

خورده شده

این فیلم اثری از محسن رضاپور همراه با گروهش است در این انیمیشن رضاپور حرکت خوراکی‌ها را در شکم به نمایش می‌گذارد و تا پایان داستان همراه کره‌ای می‌شویم که خورده می‌شود و البته داستان تنها به اینجا ختم نمی‌شود...

سگی که مرض داشت

این انیمیشن اثری از پروین تجوید است که داستان گربه‌ای را روایت می‌کند که یک سگ را می‌خورد و هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کند مشکل اساسی‌تر می‌شود البته در انتهای این داستان نمی‌فهمیم که مرض این سگ درسته خوردن گربه و آدمها است؟ و بعد اگر درسته نخورد و فقط استخوان‌ها را بخورد مرضش خوب می‌شود؟ در هر صورت این انیمیشن هم به نوع خود قابل تقدیر است.

افسانه زال و سیمرغ

اصغر صفار و عباس جلالی یکتا که در دوره پیش با اثر هزارافسان حضور داشتند این بار با زال و سیمرغ وارد جشنواره شدند قصه‌ای که چند سال پیش فردوسی طوسی تعریف کرده بود و ۴۰ سال پیش علی اکبر صادقی هم انیمیشن اش کرده بود را دوباره با کات اوت و پس زمینه نگارگری ساخته‌اند تا این سنت و رسم زنده شود که دریابیم تکرار چیز بدی نیست چه چند صد سال باشد چه چند ده سال به هر حال کسانی هستند که هر دو سال یک بار می‌آیند و می‌نشینند و فیلم را می‌بینند و بعد به یکی یا چند تا هم جایزه می‌دهند.

کد خبر 369622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.