کاهش آلایندگی ها هدف اصلی ذوب آهن/در بین فولادسازان بزرگترین جنگل مصنوعی جهان را داریم

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن گفت: در حوزه کاهش آلایندگی های کارخانه ذوب اهن کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، منصور یزدی زاده عصر امروز سه شنبه-۱۴ اسفندماه - در آئین کاشت نهال در کارخانه ذوب آهن با بیان اینکه بزرگترین جنگل مصنوعی جهان در بین کارخانه‌های فولاد سازی به کارخانه ذوب آهن اختصاص دارد، اظهار کرد: امروز بیش از ۴۰ سال از عمر کارخانه ذوب آهن می گذرد بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار دارد و این مسئله به خوبی نشان می دهد کارخانه ذوب آهن در این سال ها به خوبی توانسته در حفظ و توسعه فضای سبز به خوبی عمل کند.

وی افزود: شاید برخی مطرح کنند به دلیل صنعتی بودن کارخانه ذوب آهن وظیفه ای در خصوص ایجاد فضای سبز و کاشت درخت بر عهده این کارخانه وجود دارد، اما باید گفت اگر فضای کارگاهی این مجموعه را محاسبه کنیم خواهیم دید حدود ۸۰۰ هکتار بوده و آن چیزی که قانون برای ما تکلیف کرده است ۲۵ درصد فضای کارگاهی است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن تصریح کرد: براساس قانون کارخانه ذوب آهن باید حدود ۲۰۰ هکتار فضای سبز داشته باشد اما امروز بیش از ۸۰ برابر فضای سبز در این کارخانه وجود دارد که نشان از نگاه ویژه این مجموعه به مسئله محیط زیست بوده و اینکه مجموعه ذوب آهن معتقد است حق همسایگی ایجاب می کند حقوق شهرهایی که در کنار این مجموعه هستند را مغتنم شمرده و به آن احترام بگذارد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد امروز استان اصفهان با مسئله کم آبی دست و پنجه نرم می کند از این رو کارخانه ذوب آهن به سمت استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی و درختانی که با اقلیم منطقه سازگاری دارند حرکت کرده است و علاوه بر حفظ ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز موجود، دو هزار هکتاری که گونه های آن به صورت غرق آبی بوده و در شرایط کم آبی منطقه امکان نگهداری از آن نیست با اینگونه گونه ها جایگزین شود.

یزدی زاده اضافه کرد: ذات صنعت آلوده کننده است، اما نکته مهم و حایز اهمیت کاهش و کنترل آلایندگی ها و عمل به راهکارهای پیش روی این مسئله است، از این رو در حوزه کاهش آلایندگی های کارخانه ذوب آهن کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در حوزه محیط زیست بر عهده کارخانه ذوب آهن قرار گرفته جدای از وظیفه قانونی، وظیفه شرعی و اخلاقی است، عنوان کرد: مسئله سنجش آلایندگی ها به صورت آنلاین در حال کنترل بوده و هرکجا لازم باشد سازمان محیط زیست تذکرات لازم را ارایه می کند و ما نیز در تلاش هستیم به وظیفه قانونی، وجدانی و اجتماعی خود در حوزه کاهش آلایندگی ها عمل کنیم.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن فرهنگ درختکاری را گل سر سبد حفظ و توسعه محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: امروز وجود جنگل مصنوعی در کارخانه ذوب آهن سبب شده بتوانیم کل آلایندگی منتشر شده را با انجام درختکاری به صورت صددرصد مرتفع سازیم و گاز CO۲ منتشر شده را خنثی کنیم و در این حوزه سربلند هستیم و قطعا این روند را با کمتر مصرف آب ادامه خواهیم داد.

کد خبر 369558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.