تهران میزبان سومین المپیاد ورزشی زنان کارگر کشور

رییس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه رقابت‌های ورزشی اتحادیه زنان کارگر کشور در قالب المپیاد برگزار می‌شود، هر ساله یک استان میزبان این رقابت‌ها است.

جواد شیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری دومین المپیاد ورزشی اتحادیه زنان کارگر کشور به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: سطح مسابقات از نظر کمی و کیفی نسبتاً خوب بود. در این دوره از رقابت‌ها ۲۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۲۴ تیم از ۲۱ استان حضور داشتند. اصفهان، فارس و کرمان دو تیم و سایر استان‌ها یک تیم برای شرکت در این رقابت‌ها معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در پنج رشته ورزشی بسکتبال سه نفره، دارت، آمادگی جسمانی، شنا و تنیس روی میز ادامه داد: در بخش تیمی در مجموع همه رشته‌ها، اصفهان مقام نخست را به دست آورد، خراسان رضوی دوم شد و یزد بر سکوی سومی ایستاد. اصفهان در رشته‌های بسکتبال بسکتبال سه نفره، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز مقام نخست را به دست آورد، همچنین در رشته شنا مقام دوم را از آن خود کرد و تنها در رشته دارت صاحب مقام نشد. کاپ اخلاق این دوره از رقابت‌ها نیز به استان خوزستان تعلق گرفت

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی اتحادیه زنان کارگر هر ساله در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: نخستین دوره این رقابت‌ها سال گذشته در کرمان برگزار شد و قرار است سال آینده نیز سومین دوره المپیاد ورزشی اتحادیه زنان کارگر در تهران برگزار شود.

شیران در پاسخ به اینکه برگزاری این قبیل رقابت‌ها چه تأثیری در حضور حداکثری زنان در حوزه‌های ورزشی و افزایش فعالیت ورزشی آن‌ها دارد، اظهار کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی کنونی کشور قطعا برگزاری المپیاد ورزشی ویژه زنان تأثیر صد در صدی در روی آوردن زنان به ورزش دارد؛ زنان با انجام فعالیت‌های ورزشی علاوه بر دور شدن از بسیاری از بیماری‌ها، روحیه شاداب‌تری به خصوص در محیط خانه خواهند داشت.

رییس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با اشاره به اینکه شعار ما افزایش سلامت و بهره‌وری زنان در خانواده، صنعت و محیط کار است، اضافه کرد: زمانی که زنان بدانند در جامعه دیده می‌شوند و در حوزه ورزش می‌توانند بر سکوهای قهرمانی بایستند و آگاه باشند که می‌توانند در مسابقات جهانی نیز شرکت کنند بدون شک تلاش بیشتری برای کسب موفقیت می‌کنند که این مهم در روحیه آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

کد خبر 369530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.