برگزاری آیین‌های بومی و محلی در ایام نوروز

نطنز- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: در ایام عید نوروز سفره هفت سین در میادین شهرها و روستاها چیده می‌شود و با همکاری مردم و شهرداری آیین‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علی مشربی در نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی و امور فرهنگی ستاد نوروزی این شهرستان اظهار کرد: این نشست با هدف برنامه ریزی برای تبلیغات متمرکز و مشترک با نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نطنز و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف این کمیته گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی در ایام تعطیلات نوروزی مانند روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت است همچنین لزوم هماهنگی با سایر کمیته ها برای تدارک محل های متعدد و مناسب برای اقامه نمازهای جماعت در اماکن عمومی و تاریخی و گردشگری و نصب علائم برای مشخص شدن قبله در مراکز اسکان مسافران است که اعضای کمیته باید به نحو مطلوب در راستای انجام این خدمات بکوشند.

مشربی تصریح کرد: پرهیز از موازی کاری در خصوص چاپ بنر، بروشور، تراکت های معرفی اماکن گردشگری و اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و معرفی موزه ها؛ هم‌چنین توصیه های ایمنی، انتظامی، بهداشتی و زیست محیطی و انجام تبلیغاتی با مضامین خوش آمدگویی، اعلام برنامه های فرهنگی و سایر خدمات و تمهیدات تدارک دیده شده از وظایف کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی شهرستان نطنز است که امیدواریم با هماهنگی های بیشتر شاهد موازی کاری در انجام خدمات مذکور به مردم و گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز نباشیم.

وی خاطرنشان کرد:  به کارگیری راهنمایان حرفه ای گردشگری و برنامه ریزی در خصوص نحوه استقرار و پراکندگی مسافران در سطح شهرهای چهارگانه و روستاهای تاریخی و زیارتی شهرستان نیز یکی از وظایف این کمیته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: چیدن سفره هفت سین در میادین شهرها و روستاها و برگزاری جشنواره و نمایشگاه های آیینی، ملی و بومی به ویژه نوروزگاه در شهرستان نطنز با هدف احیای آداب و رسوم و سنن دیرینه و بعضا فراموش شده شهرستان از دیگر اهداف این کمیته است که امیدواریم در راستای شاد کردن مردم شهرستان و عموم گردشگران و خلق خاطره هایی شاد و زیبا در ذهن مسافران گام برداریم.

کد خبر 369500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.