زیباترین باغ گل در جهان ۷ میلیون گل دارد!

بدون شک پیاده روی در باغی مملو از گل و گیاه انسان را مدهوش و شادی و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه با توجه با افزایش آمار شهرنشینی، مناطق شهری با قطع بی‌رویه درختان و از بین رفتن فضاهای سبز، گل‌ها و گیاهان مواجه هستند در صورتی که باغ‌ها از معدود مکان‌های آرامش‌بخشی هستند که می‌توانند موجب برقراری ارتباط انسان‌ها با طبیعت شوند.

رویارویی با باغی سرشار از گیاهان، گل‌ها، چشمه‌ها و پروانه‌ها همواره می‌تواند احساس سرزندگی و تازه شدن را همراه داشته باشد و روح و جسم انسان را برای آغاز روز آماده کند. به همین سبب بسیاری کشورهای جهان گام‌هایی مؤثر در راستای ایجاد فضاهای سبز برداشته‌اند. در این میان ایجاد باغ‌هایی برای استفاده و لذت عموم در سطح اجتماع گام مهمی در این زمینه به حساب می‌آید. در این گزارش به معرفی پنج مورد از زیباترین باغ‌های سرسبز  سراسر جهان می‌پردازیم.

۵. باغ بوچارت، بریتیش کلمبیا، کانادا

این باغ یکی از مکان‌های معروف جهان و نمادی ملی و تاریخی در کانادا محسوب می‌شود که در خلیج برنت وود ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است. زمین باغ، معدنی متعلق به رابرت پیم بوتچارت بوده است که با طراحی وی و همسرش پس از ۱۲ سال تلاش شکل کنونی را به خود گرفت و در سال ۱۹۲۱ در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت. این باغ با مساحتی بالغ بر ۲۲ هکتار شامل مجموعه ای از ۷۰۰ گونه گیاهان گلدار عجیب، کمیاب و برکه‌های متنوع است. باغ بوچارت همچنین خانه هزاران پروانه، طوطی، طاووس و سایر پرندگان است و حوضچه‌های ستاره ای شکل آن مأمنی امن برای اردک‌ها به حساب می‌آید. شب‌های این باغ با نمایش‌های نور و آتش و همچنین پخش موسیقی‌های شاد همیشه روشن و زنده است.

۴. باغ گیاه شناسی گرمسیری نونگ نوچ، پاتایا سیتی، تایلند

باغ گیاه‌شناسی نونگ نوچ یک جاذبه توریستی محبوب در پاتایای شهر تایلند است. این باغ ۵۰۰ هکتاری با طراحی متقارن خود دارای بزرگ‌ترین مجموعه گیاهان گلدار در این کشور بوده و بیش از ۶۷۰ گونه گیاه بومی را در خود جای داده است. در میان باغ، محوطه‌ای ۱.۱ کیلومتری برای قدم زدن و بازدید از گونه‌های مختلف بونسای، سرخس، پالم، کاکتوس و ارکیده تعبیه شده است. بازدیدکنندگان باغ نونگ نوچ همچنین می‌توانند از نمایشگاه‌های فرهنگی باغ، نمایش فیل‌ها و حوضچه‌های ماهیگیری دیدن کنند و از دوچرخه‌سواری، فیل‌سواری و قایقرانی در آبگیرهای آن لذت ببرند.

۳. باغ‌های شاتو دو ویلندری، ایندره ات لوآق، فرانسه

(Chateau de Villandry، Indre-et-Loire)

این مجموعه محبوب دارای شش باغ باشکوه است که به شش بخش با کشت پلکانی تقسیم شده‌ و در مرکز آن حوضچه‌ای تزئینی قرار دارد. بخش فوقانی "باغ خورشید"، بخش بعدی "باغ آب" و به دنبال آن باغ‌های زینتی وجود دارند و در آخر پایین‌ترین بخش باغ شامل گیاهان می‌شود. باغ خورشید دارای زیباترین مجموعه گیاهان علفی است که با درختان احاطه شده است. باغ آب، مکانی ایده‌آل برای کسب آرامش و دارای چشمه‌های زیبا و محوطه‌های چمن کاری شده به علاوه یک حوض تزئینی است. در باغ گیاهان نیز انواع گیاهان دارویی معطر وجود دارد. این محوطه دایره‌ای شکل بیانگر نماد ابدیت است.

۲. باغ ورسای، فرانسه

ورسای، یکی از بزرگترین و زیباترین باغ‌های جهان در مساحتی بالغ بر ۸۰۰ هکتار زمین و شاهکاری از طراحی رسمی یک باغ فرانسوی است. این باغ دارای ۳۰۰ هکتار جنگل، صدها هکتار ردیف گل، ۶۰۰ چشمه و آب‌نما و ۳۷۲ مجسمه است که اکثرا نمادهای اسطوره‌هایی همچون زحل، کوپید، سرس، فلور و نپتون هستند، همچنین بیش از ۲۰۰ هزار رأس درخت و ۲۱۰ هزار بوته گلدار نیز در آن وجود دارد. در این باغ همچنین مجموعه ۷.۵ هکتاری نارنجستان برای محافظت از گیاهان در فصل زمستان تعبیه شده است و در سطح پایینی باغ، کانالی به طول ۱.۵ کیلومتر وجود دارد که اطراف آن با انواع درختان بلوط، درختان گیلاس وحشی و درختان زبان گنجشک احاطه شده است و امکان قایقرانی در آن، شبی جادویی در دل زیبایی‌ها را به بازدیدکنندگان تقدیم می‌کند. راه‌اندازی این باغ در سال ۱۶۶۱ توسط لوئیس چهاردهم انجام گرفت و در طول ۴۰ سال تکمیل شد و در سال ۱۹۷۹ ساختمان به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به رسمیت شناخته شد.

۱. باغ کوکنهوف، لیس، هلند

کوکنهوف با مساحت ۳۲ هکتار و وجود هفت میلیون گیاه گلدار بزرگترین باغ گل در جهان است. این باغ که در شهر لیس واقع در غرب هلند قرار گرفته، عنوان  "باغ اروپا" را نیز به خود اختصاص داده و تنها در بهار، از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه مه برای بازدید عموم باز است. باغ کوکنهوف با ویژگی‌های برگرفته از سبک‌های گوناگون باغ‌های متفاوت در سراسر جهان از جمله مسیرهای پر پیچ و تاب و غیر منتظره باغ‌های انگلیسی در سال ۱۹۴۹ و با هدف کمک به صنعت صادرات هلند (هلند بزرگترین صادرکننده گل در جهان است) از حالت قدیمی خود به عنوان باغ آشپزخانه یک قلعه به شکل کنونی تغییر ماهیت داد. در باغ کوکنهوف انواع گل‌های لاله کاملا شکفته شده، همچنین گیاهان بلوبل، سنبل، نرگس و بنفشه در کنار چشمه‌های فراوان و مجسمه‌های هنری جلوه نمایی می‌کنند. نکته جالب درباره این باغ تغییر "تم" باغ است که در بیشتر مواقع با توجه به موضوع سال انجام می‌شود. برای مثال در سال ۲۰۱۸ تم "عاشقانه گل‌ها" در این باغ اجرا شد. به علاوه باغ کوکنهوف کاملا برای استفاده کنندگان از صندلی چرخدار مناسب سازی شده است.

کد خبر 369479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.