زنان باید برای خودشان ارزش قائل باشند

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنان باید برای خودشان ارزش قائل باشند، البته نه با این نگاه که به مردان بی توجه باشند، بلکه باید آنقدر به خود اهمیت دهند که دیگران نیز همین نگاه را نسبت به آنها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در نشست " نقش تعاملات زنان در عصر صفوی"  با بیان اینکه زنان برای حرکت در عالم خیال بسیار توانمندتر از مردان هستند، اظهار کرد: همزاد پنداری با شخصیت ها و حرکت در عالم خیال موجب جدایی از روزمرگی می‌شود که بسیار تاثیر شگرفی بر انسان دارد.

وی با بیان اینکه زنان مانند معماری با شکوه و با احساس هستند ولی گاهی اوقات نیز مانند معماری دیده نمی‌شوند، افزود:  در برخی موارد آنقدر در جریان روزمرگی دچار عادت می‌شویم که فراموش می‌کنیم عظمت زنان را بینیم، همانطور که در بسیاری موارد معماری تاریخی را نمی‌بینیم اما هیچ چیز از ارزش و عظمت آنها کم نمی‌کند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود در تاریخ پیشرفت هر جامعه وابسته به حضور زنان بوده است گفت: زنان باید برای خودشان ارزش قائل باشند، البته نه با این نگاه که به مردان بی توجه باشند، بلکه باید آنقدر به خود  اهمیت دهند که دیگران نیز همین نگاه را نسبت به آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط تحصیل دختران و مردان در ایران به طور تقریبی یکسان شده است افزود: باید در خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان پسر توجه بیشتری داشته باشیم تا احترام گذاشتن به زنان را بیاموزند و این امر در ارتقای جایگاه زنان در جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

طغیانی تصریح کرد: زنان زمانی که تصمیم بگیرند کاری را انجام می‌دهند چه دیده شوند و چه دیده نشوند. زنان قدرت تصمیم گیری بالایی دارند و این موضوع حائز اهمیت است. شگفتی آفرینش در وجود یک زن است که او را تاثیرگذار می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر امروز اینجا در کنار هم جمع هستیم، این موضوع را مدیون زنانی هستیم که با گذشت و فداکاری شرایط را برای امروز ما تسهیل کردند.

کد خبر 369459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.