ذوب آهن و الزوراء به تساوی رضایت دادند

تیم فوتبال ذوب آهن در اولین دیدار آسیایی خود در مرحله گروهی به مصاف الزوراء عراق رفت که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه A لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۱۹ تیم‌های ذوب آهن ایران و الزوراء عراق در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه A لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹- هفته نخست

دیدار تیم‌های ذوب آهن ایران و الزوراء عراق

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود هزار نفر

اخطار: قاسم حدادی فر (دقیقه ۳۰) از ذوب آهن- سمال سعید (دقیقه ۱۷)، جبار کریم (دقیقه ۲۸) از الزوراء

ذوب آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژاد مهدی، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر (۸۴- مهران درخشان مهر)، علیرضا چراغعلی (۷۵- زبیر نیکنفس)، رضا حبیب زاده (۶۸- محمدرضا حسینی)، محمدرضا عباسی و ارسلان مطهری

سرمربی: علیرضا منصوریان

الزوراء: جلال حسن، عباس قاسم، حسین حکیم، سمال سعید، محمد عبدالزهرا، احمد فضیل، علی رحیم (۹۰+۴- سعد شیبان)، حسین الجواید، مهند عبدالرحیم، علا عباس (۸۶- امیر صباح الحمدانی) و جبار کریم (۷۱- احمد جلال)

سرمربی: حکیم شاکر

داور: فو مینگ (چین)

شرح بازی:

در اولین دیدار ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۱۹ این تیم در فولادشهر باید برای اولین بار به مصاف یک تیم عراقی می رفت. ذوب آهن که از دیدار خانگی خود هر ۳ امتیاز را می خواست با ترکیبی هجومی البته در غیاب کریستین اوساگوانا، مهاجم خارجی خود که به علت مسائل انضباطی در ترکیب قرار نگرفته بود به مصاف مهمان خود رفته بود. بازی با سرعت نسبتاً خوبی در نیمه نخست دنبال شد و با وجود اینکه ذوب آهن موقعیت های بیشتری ساخت و در آستانه باز کردن دروازه الزوراء در اواخر نیمه اول بود اما در سوی دیگر الزوراء نیز دست و پا بسته نبود و چند موقعیت روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد.

ذوب آهن که در نیمه نخست نتوانسته بود دروازه الزوراء را باز کند با همان استراتژی نیمه نخست، نیمه دوم را هم آغاز کرد و برابر تیمی که بیش از ۴۵ دقیقه نیمه نخست دفاعی و بسته بازی می‌کرد به دنبال زدن گل برتری بود. ذوب آهن که تنوع حملات خوبی نداشت در نیمه دوم زور زدن گل برتری را نداشت و مانند دیدارهایش در لیگ برتر، در این دیدار هم تیم مقابل با بازی بسته توانست یک امتیاز از خانه ذوب آهن ببرد.

بدین ترتیب ذوب آهن شاید در آسان‌ترین دیدار خود در مرحله گروهی نتوانست پیروز شود و این نشان دهنده این است که دل بستن به این تیم در ادامه رقابت‌ها کار سختی است.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- توپ در پشت محوطه جریمه ذوب آهن به قاسم حدادی فر رسید اما ضربه پای راست او کم جان بود و در دستان دروازه بان الزوراء قرار گرفت.

دقیقه ۶- کرنر ارسالی الزوراء در تیر دور با ضربه سر خطرناک جبار حکیم همراه شد اما توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸- ارسال کوتاه و زمینی حسن الجواید در محوطه جریمه ذوب آهن در موقعیتی خوب با ضربه بی دقت مهند عبدالرحیم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- ارسال فخرالدینی از سمت راست در محوطه جریمه الزوراء با خروج و دفع دروازه بان الزوراء همراه شد و در نهایت باعث مصدومیت مدافع الزورا شد.

دقیقه ۱۶- ضربه پای چپ محکم قاسم حدادی فر به مرکز دروازه الزوراء زده شد تا جلال حسن توپ را در آغوش بگیرد.

دقیقه ۱۸- ضربه ایستگاهی رضا حبیب زاده از فاصله ای نسبتاً دور در دستان دروازه بان الزوراء قرار گرفت.

دقیقه ۲۰- در صحنه ای مشکوک مدافع الزوراء تعادل ارسلان مطهری را در محوطه جریمه به هم زد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۲۴- ضربه علیرضا چراغعلی از پشت محوطه جریمه چندان خطرناک نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹- ضربه ایستگاهی محکم بوحمدان از فاصله ۲۵ متری با فاصله ای کم از بالای دروازه الزوراء بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- ضربه ایستگاهی ذوب آهن در سمت چپ محوطه جریمه الزوراء با ضربه مستقیم حبیب زاده همراه شد اما دروازه بان عراقی توپ را از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۵- ارسال از سمت چپ ذوبی ها با ضربه سر بسیار خطرناک وحید محمد زاده همراه شد اما باز هم جلال حسن درخشید و توپ را به سختی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۷- کرنر ارسالی الزوراء در تیر دور با ضربه سر جبار حکیم رو به رو شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- کرنر ارسالی ذوب آهن از سمت راست در میانه محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک محمدزاده رو به رو بود اما جلال حسن با جایگیری مناسب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۴۴- توپ در شلوغی محوطه جریمه الزوراء روی پای مطهری نشست اما ضربه خطرناک او را جلال حسن برگشت داد تا جدی ترین موقعیت ذوب آهن تا این دقیقه از دست برود.

دقیقه ۵۶- در اولین موقعیت خطرناک در نیمه دوم ارسال عبدالزهرا از سمت چپ با خروج اشتباه مظاهری می رفت تا با ضربه حسین الجواید تبدیل به گل شود اما توپ از کنار دروازه به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- ارسال از سمت چپ بازیکنان ذوب آهن در میانه محوطه جریمه با ضربه سر بی دقت مطهری به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- پاس فخرالدینی در محوطه جریمه الزوراء با ضربه نوک پای حبیب زاده همراه شد اما توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- ضربه جبار کریم از سمت چپ محوطه جریمه ذوب آهن درست به جایی رفت که رشید مظاهری حضور داشت.

دقیقه ۷۱- نفوذ مطهری به محوطه جریمه الزوراء و پاس رو به بیرون او با ضربه بی دقت حدادی فر همراه شد و توپ با فاصله ای زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- با اشتباه حدادی فر یک ضد حمله خطرناک نصیب الزوراء شد اما در نهایت مهند عبدالرحیم نتوانست از درون محوطه جریمه ذوب آهن دروازه این تیم را باز کند.

دقیقه ۹۲- ارسال مستقیم از میانه میدان به محوطه جریمه الزوراء به مطهری رسید و او در موقعیتی خوب ضربه خطرناکی زد که جلال حسن باز هم توپ را راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

بازی نکردن کریستین اوساگوآنا، مهاجم سیه چرده ذوب آهن در این دیدار ویژه ترین اتفاق این دیدار بود. شاید با حضور او زهر ذوب آهن در حملات بیشتر می شد اما دلیل غیبتش هرچه که بود در نهایت به ضرر ذوب آهن شد.

بهترین بازیکن:

جلال حسن، دروازه بان الزوراء با مهار چندین موقعیت خطرناک از ذوبی ها بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 369434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.