حقابه تالاب مغفول بین المللی گاوخونی باید تامین شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مسئولان استان باید برای نجات تالاب مغفول بین المللی گاوخونی و احقاق حقابه آن در شورای عالی آب اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رحمان دانیالی صبح امروز دوشنبه _۱۳ اسفند _ در آیین رونمایی از نخستین سامانه برخط پایش تالاب‌های کشور با اشاره به وضعیت بغرنج تالاب بین المللی گاوخونی، اظهار کرد: مهم‌تر از تامین اعتبارات، تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی است و مسئولان استان باید نسبت به احقاق حقابه تالاب در شورای عالی آب اقدام  کنند.

وی افزود: تخصیص حقابه‌، تالاب گاوخونی را نجات می‌دهد و به توسعه صنعت و گردشگری و کشاورزی شرق اصفهان کمک می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن قدرانی از کمک‌های سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری سمن‌های زیست محیطی، افزود: تامین اعتبارات حداقلی می‌تواند در اقدامات بنیادی مثمر ثمر باشد.

وی گفت:  امروز نخستین سامانه پایش آنلاین تالاب‌های کشور در تالاب گاوخونی با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیون تومان با هدف  کنترل ورودی دبی تالاب، ورود و خروج افراد و  شکار و صید در منطقه به بهره‌برداری رسید.

دانیالی گفت: با توجه به  اینکه منابع دستگاه‌های دولتی رو به کاهش است، باید از تجهیزات به روز استفاده کرد بر همین اساس یکی از اهداف مهم اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان ساماندهی و استفاده از تجهیزات به روز در تالاب بین‌المللی گاوخونی و مناطق تحت مدیریت استان است.

کد خبر 369396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.