امکان استقرار کارشناس ویژه برای راهنمای گردشگران وجود ندارد

شهرضا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: ۱۰ محل تاریخی و گردشگری این شهرستان آماده بازدید مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ثریا صنایعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرضا در ایام تعطیل و به ویژه در تعطیلات نوروزی اماکن تاریخی و گردشگری است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا تصریح کرد: در حال حاضر امکان استقرار کارشناس ویژه برای راهنمایی گردشگران در اماکن تاریخی شهرستان وجود ندارد، این در حالی است که در اماکن ویژه تاریخی اصفهان نیز چنین امکانی فراهم نشده است و در عوض گردشگران می‌توانند از تابلوهای راهنما استفاده کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا اضافه کرد: روستاهای "اسفرجان" و "هونجان" به عنوان مناطق هدف گردشگری برای مسافران نوروزی و گردشگران آماده شده و از آموزش و پرورش شهرستان خواسته شده تا مدارس این دو روستا را نیز برای اسکان آماده کنند.

صنایعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک خانه مسافر با ظرفیت ۲۰ نفر و سه مکان اقامتی برای اسکان مسافران آماده شده است همچنین سه دفتر هواپیمایی دارای مجوز و مجاز به فروش بلیط هستند و فعالیت سایر افراد و دفاتر ممنوع و غیرقانونی است.

وی از برگزاری جشنواره "پرواز بادبادک‌ها" در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه به تقارن ایام‌البیض و اعتکاف با روزهای ابتدایی سال، همچنان امکان بازدید علاقه‌مندان از مساجد تاریخی شهرستان وجود دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا اظهار کرد: در شهرضا ۳۰۰ اثر ارزشمند تاریخی وجود ارد که از این تعداد ۵۰ اثر در فهرست میراث ملی ثبت شده و در ایام نوروز ۱۰ اثر از این تعداد مانند خانه تاریخی شهید مدرس، امامزاده شاهرضا(ع) و مسجد نو آماده بازدید مسافران است.

کد خبر 369372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.