۱۷ محصول غیرمجاز ماهواره‌ای اعلام شد/راه‌های کاهش مصرف نمک

علل افزایش احتمال ناباروری چیست، روش‌های خانگی برای درمان سریع آفت دهان، بهترین نوع لیف برای شست و شوی بدن و آخرین وضعیت پرونده تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی را در بسته سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: ۱۷ قلم از فرآورده هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند، هیچگونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع، عرضه و تبلیغات از این اداره کل ندارند. سازمان غذا و دارو۱۷  قلم محصول غیرمجاز ماهواره‌ای را معرفی کرد.

مهناز خانوی، مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، توصیه می شود از استفاده از این محصولات خودداری شود.

وی افزود: تبلیغات پیامکی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های تغذیه ای ماهواره ای بر طبق ضوابط جاری ممنوع است.

به گفته خانوی، مکمل لاغری سوپر فت متابولیسم Super fat metabolism، قرص Eisenia حجم دهنده اندام جنسی، قرص Senator ترک اعتیاد، قرص Good love برای تقویت جنسی، قرص Gluta pure جهت افزایش قد، مکمل لاغری Adios، قرص Easy slim برای لاغری، قرص Stop smoking جهت ترک سیگار، قرص Gumbo برای چاقی، قرص Lipo six black چربی سوزی و عضله سازی، قرص Super fat face برای چاقی صورت، قرص Garcinia cambogia جهت لاغری، کپسول Selen plus درمان ناباروری، پکیج قرص های بنیاد حیات پاک جهت ترک اعتیاد، کرم Anti psoriasis درمان بیماری های پوستی، قرص Hair plus جهت تقویت مو و قرص درمان کبد چرب Bodyguard محصولات غیرمجاز ماهواره ای هستند که توصیه شده مردم آنها را خریداری نکنند.

راه‌های کاهش مصرف نمک

بدن انسان برای کمک به حفظ توازن در مایعات بدن نیاز به نمک دارد.

محققان هشدار می‌دهند مصرف بیش از اندازه نمک موجب احتباس مایعات بدن و افزایش فشارخون می‌شود.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، حدود ۷۵ درصد نمک مصرفی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده است.این سازمان، نکات زیر را برای کاهش مصرف نمک توصیه می‌کند:

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تازه.

مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم نظیر سبزیجات پهن برگ و موز. پتاسیم می‌تواند به کاهش تأثیر سدیم بر فشارخون کمک کند.

استفاده از ادویه به جای نمک در طعم دارکردن غذاها.

تمایل به مصرف میان وعده‌های بدون نمک.

خواندن برچسب مواد خوراکی از لحاظ میزان سدیم و مصرف خوراکی‌های با میزان کمتر سدیم.

علل افزایش احتمال ناباروری چیست؟

طبق اعلام موسسه ملی سلامت آمریکا، از هر ۱۰ زوج، یک زوج دچار ناباروری بوده و در تلاش برای فرزنددار شدن هستند.

افزایش سن یکی از علل اصلی ناباروری است، اما فاکتورهای دیگری هم در این زمینه موثرند که افراد می‌توانند با کنترل آنها، شانس باروری شأن را افزایش دهند.

مؤسسه ملی سلامت آمریکا، برخی علل کاهش احتمال شانس باروری را موارد زیر اعلام می‌کند:

مصرف مشروبات الکل

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات

مصرف برخی داروها

رادیوتراپی و شیمی درمانی

استرس و فشار روانی

رژیم غذایی نامناسب

اضافه وزن

عفونت‌های منتقل شده از طریق جنسی

روش‌های خانگی برای درمان سریع آفت دهان

آفت دهان ضایعات دردناکی هستند که در مخاط دهان، زبان یا لثه به وجود می‌آیند. اگر دائما دچار آفت‌های دهانی می‌شوید، این بیماری می‌تواند نشان دهنده کمبود ویتامین‌ها و یا تغییرات هورمونی باشد. همچنین عفونت ویروسی، ضعف سیستم ایمنی، حساسیت به مواد غذایی از دلایل ابتلا به آفت‌های دهانی هستند.

برخی از این روش‌ها درمان خانگی عبارتند از

آب نمک: یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب ولرم حل کنید و چند بار آن را قرقره کنید. آب نمک دهان را ضد عفونی می‌کند بعد از شست و شوی دهان با آب نمک مقدار کمی نمک روی آفت قرار دهید. اینکار را ۴ تا ۵ بار در روز انجام دهید.

شیر منیزیم: شیر منیزیم را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید و دهان خود را با مقدار کمی از آن شست و شو دهید، خواص آنتی اکسیدانی این ماده شیری رنگ اسیدهایی که باعث سوزش آفت دهان می‌شوند را خنثی می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه روی آفت قرار دهید. اینکار باعث خشک شدن آفت می‌شود.

ژل آلوئه ورا:تکه‌ای پنبه را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و ۱ تا ۲ دقیقه بر روی آفت قرار دهید، سپس دهان خود را بشویید. شما می‌توانید این درمان را ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین: یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و قرقره کنید. همچنین می‌توانید به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مقدار کمی آب اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس با استفاده از یک پنبه به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه روی افت قرار دهید. استفاده از جوش شیرین ۷.۸ بار در روز برای درمان سریع آفت دهان مفید است.

 چای مریم گلی و بابونه: برای تهیه‌ی چای مریم گلی یک قاشق چای خوری مریم گلی را در یک فنجان آب گرم بریزید. چای بابونه هم به همین روش درست کنید. وقتی سرد شدند به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید، سپس دهان خود را با آن بشویید.

شیرین بیان: استفاده ۴ بار در روز از دهانشویه‌ی شیرین بیان برای درمان سریع آفت دهان موثر است و درد آن را کاهش می‌دهد. نصف قاشق چایخوری عصاره‌ی شیرین بیان را با ¼ فنجان آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید. .

گشنیز: برگ‌های گشنیز را در آب بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و روزی ۴ بار دهانتان را با آن بشویید. همچنین برای تهیه‌ی دهانشویه‌ی گشنیز می‌توانید یک قاشق چایخوری دانه‌های گشنیز را در یک لیوان آب گرم بریزید.

 عسل: ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در عسل و همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن به درمان آفت دهان کمک می‌کند. یک قاشق چایخوری عسل را برای چند دقیقه روی زخم قرار دهید. سپس با آب ولرم بشویید.

بهترین نوع لیف برای شستشوی بدن

بسیاری از مردم از لیف‌های حوله‌ای و از جنس الیاف طبیعی برای شستشو خوششان نمی‌آید، البته لیف‌های با الیاف طبیعی برای شستشوی بدن مناسب نیستند. چون بافتی خشن دارند و سفت هستند.

 این‌گونه لیف‌ها ممکن است لایه محافظ طبیعی پوست بدن را هم از بین ببرند، به جای اینکه برای شستشو و تمیزی بدن از این لیف‌های با الیاف طبیعی استفاده کنید، به سراغ لیف‌های نرم و حوله‌ای که برای کودکان هم استفاده می‌شود، بروید، در زمان استفاده هم لیف را با فشار متوسطی روی پوست بکشید و سعی کنید سایش پوست ایجاد نشود.

آخرین وضعیت پرونده تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی

علی‌اکبر مختاری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در خصوص آخرین وضعیت پرونده تولید اسنک با ذرت دامی توسط یکی از برندهای معروف مستقر در استان البرز توضیح داد: مجموعاً ۳۰۰۰ تن ذرت دامی که برای تولید اسنک توسط این کارخانه تهیه شده بود، توقیف و از این میزان ۲۲۰۰ تن در بین مرغداری‌ها توزیع و دستور توزیع ۸۰۰ تن باقیمانده هم امروز صادر شد.

مختاری با بیان اینکه موضوعاتی در خصوص این پرونده همچنان در حال بررسی است افزود: این ذرت‌ها تراریخته بوده و  تراریخته بودن هر محصولی باید بر روی بسته‌بندی مشخص شود اما در این پرونده این موضوع رعایت نشده و این برای ما مسجل است.

ویادامه داد: ذرت با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود اما اینکه آیا تعرفه ذرت برای مصرف انسانی با ذرت دامی برابر است یا نه در حال بررسی است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه شرکتی که این ذرت‌ها را تهیه و در اختیار این کارخانه قرار داده، مشخص شده است، خاطرنشان کرد: اینکه شرکت تأمین کننده اجازه توزیع این ذرت‌ها بین مواردی غیر از مرغداری‌ها داشته یا نه هم در حال بررسی است.

مختاری در خصوص پرونده بهداشتی تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی و رعایت یا عدم رعایت فرمول ساخت محصول هم اعلام کرد: این پرونده در مراحل نهایی است و به زودی رأی آن اعلام خواهد شد.

کد خبر 369327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.