نمایندگی مجلس بیش از سه دوره متوالی ممنوع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند نمایندگی مجلس بیش از سه دوره متوالی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - یکشنبه- در هنگام بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد الحاقی حسین امیری خامکانی نماینده زرند به این طرح با ۱۳۴ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و هفت رای ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

با تصویب نمایندگان مجلس هر فرد حق دارد و می تواند سه دوره پیاپی نماینده مجلس شود، اما باید یک دوره از انتخابات مجلس کناره گیری کند. بر اساس این پیشنهاد نامزدی افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع است.

محمدرضا تابش،  نماینده اردکان در موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد: این پیشنهاد از سوی تعداد زیادی از نمایندگانی که سابقه سه دوره یا بیش از آن نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند ارائه شده است.

وی افزود: این پیشنهاد باعث می‌شود که به جوانان در عرصه های قانونگذاری و قوه مقننه فرصت داده و راه برای جوانان متخصص و آشنا به علم روز باز شود. این طرح به ورود نخبگان و جوانان به مجلس شورای اسلامی می انجامد.

جواد کولیوند، نماینده کرج اما در مخالفت با این پیشنهاد آن را مغایر قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در قانون اساسی محدودیت زمان تعریف نشده است و شورای نگهبان این پیشنهاد را ایراد می گیرد.

وی افزود: در بند ۱۰ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ارتقا و شایسته گزینی را مبنا قرار داده است، اگر قرار باشد شایسته گزینی را همراه فرمول هایی که داده شده مبنا قرار دهیم ممکن است در بین نمایندگان افراد با تجربه و متخصص وجود داشته باشد که با این کار آن ها را از حضور در مجلس منع می کنیم.

کد خبر 369295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.