همه مخالفند حتی سوگلی‌ها

با تغییراتی که در برنامه برگزاری مسابقات ایجاد شد، بیش از اینکه به تیم‌ها کمک کنند برای آن‌ها دردسر ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تغییر تاریخ بازی‌های استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن سه تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا آخرین تغییراتی است که قرار شده از سوی سازمان لیگ در برنامه رقابت‌های لیگ برتر اعمال شود.

بحث ما بحث ملی است

سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ روز (شنبه) در گفت‌وگو با رادیو تهران از تغییر برنامه بازی‌های لیگ برتر خبر داد تا موجی از اعتراض‌ها نسبت به این تغییر تاریخ، هم از سوی باشگاه‌هایی که درخواست تغییر زمان بازی‌ها را داشتند و هم از سوی رقبای آن‌ها، به راه بیفتد.

فتاحی در مصاحبه خود گفته است: «خبر منتشر شده بحث امنیتی دارد و استانداری به این موضوع ورود می‌کند. سه باشگاه آسیایی ما نامه زدند که به ما فرصت بدهند و بازی‌ها از فشردگی در بیاید؛  قرار است قبل از دربی، بازی‌های ششم یا هفتم برگزار شود. مثلا آقای گل‌محمدی گفته ما موافقت نمی‌کنیم ولی بحث ما بحث ملی است، اگر ذوب آهن بتواند با نیروی بهتری وارد بازی‌های ملی شود حتی پدیده شانس دارد سال آینده به عنوان تیم چهارم در آسیا شرکت کند. نمی‌دانم دوستان (گل محمدی) چرا این مباحث را مطرح می‌کنند؟ آن زمان تصمیم گرفتیم بازی لیگ بین بازی‌های آسیایی برگزار شود ولی الان درخواست کردیم چون اردوی تیم ملی نداریم می‌خواهیم فشار را از تیم های آسیایی کم کنیم تا انشالله آن‌ها نتیجه بگیرند و سال آینده انشالله چهار تیم داشته باشیم.»

معضل برای سوگلی‌ها

با این تغییر تاریخ پرسپولیس و استقلال بار دیگر معضل نزدیکی بازی‌های معوقه هفته بیست و یکم با تاریخ برگزاری دربی را دارند و سازمان لیگ بار دیگر با توجه به اینکه سرخابی‌ها وخصوصاً پرسپولیسی ها سوگلی برخی از دوستان هستند در کشمکش درخواست‌ها و اعتراض سرخابی‌ها گرفتار می شود.

با تمام این اوصاف و اظهر من الشمس بودن اعتراض سرخابی‌ها، باز هم فتاحی اصرار دارد که بازی‌های معوقه هفته بیست و یکم سه روز پیش از دربی و در تعطیلات نوروز برگزار شود؛ همچنان که در قسمت دیگری از مصاحبه‌اش گفته است: «تقویم ما تغییر نمی‌کند، برای کمک به سه باشگاه، هفته بیست و یکم لیگ برتر بازی‌هایش به روزهای ششم یا هفتم فروردین منتقل می‌شود؛  تعیین تکلیف دربی هم هفته گذشته انجام شده و دربی در تاریخ مقرر برگزار می‌شود. اگر ششم یا هفتم بازی کنند اشکالی ندارد، روز دهم در دربی هم بازی می‌کنند.»

همه مخالف‌اند به جز فتاحی

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که از همین حالا برانکو مخالفتش با برگزاری بازی نساجی و پرسپولیس در تاریخ ششم یا هفتم فروردین را اعلام کرده و با برگزاری این مسابقه پیش از دربی و در تعطیلات مخالف است.

 سرمربی آلمانی استقلالی‌ها نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که این تغییر تاریخ‌ها بیشتر از این که به سود استقلال باشد، به سود رقبای این تیم است.

از سوی دیگر پدیده و نساجی نیز با تغییر تاریخ این بازی و برگزاری آن در ایام نوروز مخالف هستند و توجیه رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به مخالفت‌ها به خصوص مخالفت پدیده این بود که: «ما می‌خواهیم به تیم‌های(حاضر درلیگ قهرمانان) آسیا کمک کنیم، اگر تیم‌های آسیایی خوب نتیجه بگیرند برای فوتبال ما امتیاز محسوب می‌شود. دیدید که امسال به جای سه سهمیه، چهار سهمیه در آسیا داشتیم و این اتفاق برای فوتبال ما خوب است.

به طور کلی سعید فتاحی و همکارانش با تغییراتی که در برنامه برگزاری مسابقات ایجاد می‌کند، بیش از اینکه به تیم‌ها کمک کنند برای آن‌ها دردسر ایجاد می‌کنند و شاید به نوعی خود را از چاله به چاه می‌اندازند.

کد خبر 369253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.