افزایش ساعات کاری ناوگان اتوبوسرانی در روزهای پایانی سال

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی در روزهای پایانی سال و در طول تعطیلات نوروز تدارک دیده شده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سرویس دهی ویژه این شرکت در ۱۵ روز پایانی سال، اظهار کرد: ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به طور معمول در روزهای تعطیل و در طول سال در شهر فعال است، اما در روزهای منتهی به پایان سال، صد درصد از اتوبوس های شهر فعال می شود.

وی افزود: از ۲۹ اسفندماه تا یکم فروردین ماه، سرویس های ویژه ای برای جابه جایی شهروندان به آرامستان باغ رضوان و به منظور زیارت اهل قبوردر روزهای پایانی سال در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: اقدامات خوبی در خصوص نظارت، بازرسی و تعامل با پلیس راهور انجام شده است به طوری که تعداد اکیپ های بازرسی مشترک بین پلیس راهور و شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان دو تا سه برابر شده است بنابراین در هر شیفت کاری دو تا سه عامل راهبر به صورت ویژه اقدامات نظارتی را انجام می دهند.

افتخاری اضافه کرد: در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش ترافیک و ازدحام جمعیت به دلیل خریدهایی نوروزی، سرویس دهی ویژه ای از ۱۵ اسفندماه تدارک دیده شده است؛ در این زمینه از تجربیات سال قبل نیز استفاده می شود؛ این سرویس دهی در دو بازه زمانی از ۱۵ اسفندماه تا اول فروردین ماه و از اول فرودین ماه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش زمان سرویس دهی اتوبوس ها گفت: نزدیک به ۱۵ خطی که سرویس های آن به مراکز تجاری و خیابان های اصلی شهر منتهی می شود، برخلاف طول سال تا ساعت ۲۳:۰۰ به کار خود ادامه می دهد و این سرویس دهی در برخی نقاط تا ساعت ۲۳:۳۰ نیز ادامه پیدا می کند؛ این خط ها شامل خط یک،۱۰،۱۶،۲۶،۲۸،۳۱،۴۱،۴۲،۴۳،۵۷،۷۶،۸۵،۹۱،۹۲،۹۴،۳۴ و سه خط اتوبوس تندرو است.

وی ادامه داد: این خطوط تا ساعت ۲۳:۰۰ سرویس دهی به مسافران را انجام می دهد و در پنج روز آخر سال نیز تا ساعت ۲۴:۰۰ فعالیت می کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تشریح کرد: امسال تحویل سال نزدیک به یک بامداد است بنابراین ساعت ۱۱:۳۰ سرویس دهی به سمت گلستان شهدا انجام می شود و اطلاع رسانی در این زمینه از طریق ستاد تسهیلات سفر و کمپ اطلاع رسانی در نقاط و مناطق مختلف انجام می شود.

افتخاری درباره نظافت اتوبوس ها گفت: نظافت، زیباسازی و تمیزی فضای داخلی و بیرونی اتوبوس ها نیز با نظارت ویژه و به صورت کامل انجام شده تا در ایام تعطیلات و شب عید شاهد ناوگانی تمیز و پاکیزه باشیم.

وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تا حد ممکن از تردد اتوبوس های فرسوده در این ایام جلوگیری می شود تا میزان دودزایی به صفر رسیده و هوایی پاک برای تنفس شهروندان و مسافران در شهر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های این سازمان بعد از تحویل سال نو تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی و به منظور جلوگیری از ترافیک در نقاط مرکزی شهر، سرویس هایی از کمپ باغ فدک و نقاط مختلف شهر برای جابه جایی مسافران به نقاط مرکزی و مراکز تاریخی در نظر گرفته شده است و اطلاعات آن به وسیله ستاد تسهیلات سفر در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد؛ نقشه های خطوط اتوبوسرانی نیز برای راحتی مسافران نوروزی در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: درخواست این شرکت از شهروندان و ‌مسافران، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس در ایام پایانی سال است، در این صورت از ترافیک شهر و اتلاف وقت شهروندان جلوگیری می شود.

افتخاری با اشاره به سرویس های دربستی خاطر شان کرد: چند دستگاه مینی بوس با هماهنگی بخش خصوصی به صورت دربستی از مکان هایی مثل باغ فدک، میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب و سپاهان شهر برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شده است، این سرویس ها جهت جابه جایی تجمعی آماده خواهد بود تا چند خانواده را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کند.

وی با اشاره به راه اندازی اتوبوس گردشگری در شهر اصفهان گفت: این اتوبوس در سال گذشته مسافران نوروزی را در محورهای ‌گردشگری جابه جا می کرد که امسال نیز مجددا فعال خواهد بود؛ در این زمینه نیز اکیپ های اطلاع رسانی در میدان امام حسین(ع)، باغ فدک و میدان انقلاب برای اطلاع رسانی از ‌وضعیت خطوط و کرایه مربوط به آن مستقر هستند.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: اکیپ های بازرسی کارت بلیت نیز برای نظارت در خصوص پرداخت الکترونیک در مکان های خطوط مستقر هستند و  اصفهان کارت با قیمت نازل در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.

کد خبر 369176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.