قید تیم ملی را زده‌ام/ حاضر نیستیم بله قربان‌گوی کسی باشیم

مربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: با وجود اینکه دلم با تیم ملی است اما به خاطر دفاع از حقوق مربیان زن، از حضور در تیم ملی خودداری می‌کنم.

شهناز یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلیل شرکت نکردن در اردوی‌های تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان مربی، اظهار کرد: در حق بانوان اجحاف کرده‌اند؛ با وجود اینکه دلم با تیم ملی است اما به خاطر دفاع از حقوق مربیان زن، از حضور در تیم ملی خودداری می‌کنم تا از این پس به مربیان زن توهین نشود؛ کمیته فدراسیون فوتسال، یکی یکی بانوان را از رأس کادر فنی حذف می‌کند که این کار توهین است و من نمی‌توانم تحمل کنم.

ترجیح می‌دهم جایی باشم که قدرمان را بدانند

وی افزود: من دو سال سرمربی تیم ملی، یک سال سرمربی تیم ملی (ب) و دو سال و نیم هم سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران بودم؛ در این چندسال شأن ما حفظ نشده و به خاطر همین ترجیح می‌دهم جایی باشیم که قدرمان را بدانند و اگر نیازی به ما نیست دلیلی ندارد که ما فقط حضور فیزیکی داشته باشیم.

مربی تیم ملی فوتسال بانوان در خصوص شرکت نکردن بازیکنان نامی‌نو در تمرینات تیم ملی، خاطرنشان کرد: پنج نفر از بازیکنان نامی‌نو به اردوی تیم ملی دعوت شدند که یکی از آن‌ها در تمرینات حاضر شده، چند نفر آسیب‌دیده هستند و چند نفر دیگر هم به دلیل اینکه هنوز پاداش قهرمانی آسیا را دریافت نکرده‌اند در تمرینات حاضر نشده‌اند.

یاری با تأکید بر اینکه تنها بازیکنان نامی‌نو نبوده که در تمرینات حاضر نشدند بلکه چند نفر از بازیکنان تیم‌های دیگر از جمله کرمان نیز در تمرینات تیم ملی شرکت نکرده‌اند، تصریح کرد: بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند چند ماه است در مصاحبه‌های خود تأکید داشتند که اگر پاداش قهرمانی آسیا را ندهند در تمرینات تیم ملی شرکت نمی‌کنیم.

قید این تیم را زده‌ام

وی با بیان اینکه  قید این تیم را زده‌ است، اضافه کرد: می‌دانم با انجام این مصاحبه، از تیم ملی حذف می‌شوم اما مشکلی با حذف شدنم از تیم ملی فوتسال ندارم بلکه می‌خواهم جایگاه زنان در ورزش افت نکند و به راحتی تمام زحمات ما را نادیده نگیرند. باید به دیگران یاد دهیم که به بانوان احترام بگذارند.

یاری با اشاره به اینکه به منظور دفاع از حقوق زنان از فعالیت در تیم ملی کناره‌گیری می‌کنم، گفت: افراد زیادی به من گفتند اگر در خصوص این موضوع حرفی بزنم و مصاحبه کنم از تیم ملی حذف می شوم اما من کاملا آگاهانه این کار را انجام دادم چون باید بدانند زنانی داریم که توانایی‌های بالایی دارند و وقتی خودشان می‌توانند یک تیم را رهبری کنند حاضر نیستند بله قربان‌گوی کسی باشند.

رعدی بانوان را تحقیر کرد

وی افزود: علی رعدی جایی در فوتسال ما نداشته، حتی در بخش آقایان هم رزومه و کارنامه‌ای ندارد که من بخواهم از او کار یاد بگیرم؛ ما مردان خوب فوتسالی داریم که از معلومات بالایی برخوردار هستند که اگر یکی از آن‌ها به عنوان مدیر فنی تیم انتخاب می‌شد مشکلی نداشتیم.

مربی تیم ملی فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: رعدی در چند مصاحبه‌ای که انجام داده بانوان را تحقیر کرد و با خواندن این مصاحبه‌ها و دیدگاهی که نسبت به بانوان دارد تصمیم گرفتم با او کار نکنم.

کد خبر 369147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.