از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تا مهم‌ترین مطالبه مردم فریدن

فریدن- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین مطالبه‌گری مردم فریدن آب شرب بوده است که با تلاش‌های انجام شده در آبان‌ ماه سال گذشته ۶.۵ میلیون متر مکعب آب شرب به هفت شهر و در سال ۹۷ به روستاهای چهار شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اکبر ترکی در جمع مردم شهر داران با بیان اینکه وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت است، اظهار کرد: در کشور قوه قضاییه و قوه مجریه وظایف خود را به موقع و به خوبی انجام نمی‌دهند و بسیاری از مطالبات مردم در همین دو حوزه است.

آب شرب مطالبه مهم مردم فریدن

وی گفت: نخستین مطالبه‌گری مردم فریدن آب شرب بوده است که با تلاش‌های انجام شده در آبان‌ ماه سال گذشته ۶.۵ میلیون متر مکعب آب شرب به هفت شهر و در سال ۹۷ به روستاهای چهار شهرستان اختصاص یافته است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص آب در بودجه سال ۹۷ در تبصره ۲۰ بودجه قرار گرفت حال تلاش ما این است که در ردیف بودجه ۹۸ قرار گیرد البته در کمیسیون تلفیق موافقت شده و قسمتی از آن در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو با مشکل مواجه است که پس از بر طرف شدن این مشکل در ردیف بودجه سال ۹۸ قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با مشارکت ۵۰ درصدی سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ درصدی بخش خصوصی تصویب شد که آبرسانی چهار شهرستان از این طریق انجام شود و در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم، قول مساعد داده شد که به این پروژه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

اختصاص ۲۳ میلیارد تومان بودجه برای جاده داران-درود

وی اضافه کرد: برای چهار بانده شدن داران- درود در سال ۹۶ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان و سال ۹۷ مبلغ ۲۳ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است که باتوجه به این موضوع تلفات جاده‌ای مانند سال‌های قبل را شاهد نبودیم، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ورودی و خروجی شهر داران و بویین میاندشت در ادامه همین پروژه، مطالعات آن انجام شده است که به زودی پروژه اجرا می‌شود.

ترکی با بیان اینکه کریدور شمال –جنوب که از سال ۷۶ معوق مانده بود در سال جاری از سر گرفته شده است، افزود: در سال جاری دولت بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی را به این پروژه اختصاص داد و امروز این مبلغ به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع بودجه شهرستان فریدن در سال ۹۶ و ۹۷ به رقم  ۱۹ میلیارد تومان رسیده که ۵۰ درصد از آن تخصیص یافته است، افزود: برای پروژه چهار بانده شدن کریدور شمال به جنوب تاکنون ۲۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای عملیات روکش جاده تیران- داران، گفت: پروژه‌ راه آهن اصفهان- داران- ازنا در ردیف بودجه سال ۹۶ و ۹۷ قرار داشت که به ترتیب مبلغ ۲۲ و ۲۳ میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص داده شده است.

افزایش بودجه راه آهن داران- بویین میاندشت به ۲۳ میلیارد تومان

وی تاکید کرد: سال گذشته معاون عمرانی استاندار اصفهان قول مساعد داد که اگر هشت میلیارد تومانی که به پروژه راه آهن داران- بویین میاندشت اختصاص یافته در کمیسیون تلفیق تحقق یابد، این پروژه هرچه سریع‌تر آغاز می شود، اما با وجود اینکه این رقم از هشت میلیارد تومان به ۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت، متاسفانه به قول خود عمل نکردند.

ترکی با اشاره به دیگر پروژه های ریلی منطقه افزود: پروژه ریلی دیگری در مسیر راه آهن اراک- گلپایگان- میمه قرار داشت که در قسمت گلپایگان- میمه با همکاری نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار نامه‌ای به وزیر راه ارسال شد و بودجه را جذب کرده ایم البته این پروژه در ادامه از خوانسار به دامنه وصل می‌شود.

احداث راه ریلی قطار سریع السیر

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با قول مساعد استاندار اصفهان قرار است قطار سریع السیر در مسیر اصفهان- خوزستان اجرا شود و در تلاش هستیم این پروژه به تصویب برسد.

اضافه شدن بودجه فاضلاب شهر داران به ۴.۵ میلیارد تومان

وی با بیان اینکه برای فاضلاب شهر داران در سال ۹۶ چهار میلیارد تومان بودجه جذب شد و در سال ۹۷ نیز ۱.۵  میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته که همین مبلغ را به ۴.۵ میلیارد تومان افزایش داده ایم، افزود: فریدونشهر ردیف بودجه جدید نداشت و برای اینکه در ردیف اعتبار ملی قرار بگیرد به فریدن اضافه کردیم که ۶.۵ میلیارد تومان بودجه برای آن جذب شده است.

ترکی تصریح کرد: برای فاضلاب شهر بویین میاندشت سال گذشته چهار میلیارد تومان بودجه جذب شد و در سال ۹۸ شهر افوس را به فاضلاب شهر بویین میاندشت اضافه کردیم و در این زمینه نیز تاکنون چهار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده ایم.

وی افزود: برای شهرستان چادگان در سال ۹۷ رقم  ۶۰۰ میلیون تومان را به چهار میلیارد تومان اضافه کردیم و از سال ۹۸ شهر رزوه را به شهر چادگان اضافه کردیم و در این راستا تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان بودجه جذب شده است.

ارتقای سی تی اسکن بیمارستان داران به ۶۴ اسلاید

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان این‌که بیمارستان داران ان آی سی یو نداشت که امروز خوشبختانه توانستیم هفت تخت به آن اضافه کنیم، افزود: پنج هزار متر برای توسعه بیمارستان درخواست شده است و تاکنون چهار میلیارد تومان آن با دستور وزیر بهداشت بودجه گرفته که دو میلیارد تومان آن به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است و در این راستا پیمانکار آن تعیین شده و به زودی عملیات آن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درنظر داریم که یک بیمارستان جایگزین آن ساخته شود، افزود: در سفر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، پنج گام مصوب شد که مهم‌ترین آن شامل ارتقا سی تی اسکن بیمارستان داران از ۱۶ اسلاید به ۶۴ اسلاید و قول مساعد برای اضافه شدن ام آر آی به این بخش است.

ترکی با بیان این‌که با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان ساختمان اداری بیمه سلامت در سال ۹۸ احداث می‌شود، افزود: ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های چهار شهرستان جذب شده است که ساماندهی شهرک صنعتی فریدن برای افزایش اشتغالزایی در دستور قرار گرفته است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مجلس مصوب شد

وی با بیان اینکه ۷۰ هکتار برای ایجاد شهرک غذایی و صنایع در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مجلس مصوب شده است که در صورت تصویب نهایی تحولی در چهار شهرستان را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن با ارائه طرحی برای خانه‌دار شدن جوانان ساکن در روستاهای چهار شهرستان ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پنج درصدی پرداخت ‌می‌کند که پس از اتمام اقساط آن پنج میلیون تومان به افراد عادی و ۱۵ میلیون تومان به افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، متقاضیان برای دریافت وام به جای چک می‌توانند سفته یکدیگر را امضا و تسهیلات را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی در سال ۹۶ و ۹۷ مصوب شده است که در این زمینه شش هزار میلیارد تومان در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است البته ارزش افزوده که از شهرداری‌ها گرفته شده است باز پس داده می‌شود.

 آغاز صادرات سیب زمینی در سال جاری

ترکی با بیان اینکه صادرات سیب زمینی از دی ماه امسال آزاد شده است، افزود: قیمت گندم را دو هزار تومان مصوب کردیم که برای کشاورزان با صرفه باشد، با توجه به افزایش بارندگی‌های امسال اجازه نمی‌دهیم کشاورزی در مسیر رودخانه پلاسجان کشت کند و باید در این مسیر چاه‌های کشاورزی را تعطیل کنند.

کد خبر 369117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.