سفیر ایران در ترکیه بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد

سفیر ایران در ترکیه بر لزوم توسعه مناسبات تجاری و گسترش همکاری اقتصادی بین دو کشور مهم منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمد فرازمند طی سخنرانی در پنل "روابط ترکیه و ایران در سایه تحریم‌ها" که از سوی مرکز مطالعات ایرانی (ایرام) در آنکارا برگزار شد، به بررسی تحولات منطقه پرداخت و گفت: ترکیه برای قدرت گیری در صحنه اقتصادی و سیاسی از ضعف کشورهای منطقه بهره برداری ننموده است.

وی افزود: ارزیابی افکار عمومی ایرانیان نیز در همین راستاست.

فرازمند با اشاره به مناقشات و درگیری‌ها بین کشورهای خاورمیانه اظهار کرد: در منطقه حساس خاورمیانه در مرزهای مشترک ایران و ترکیه آرامش و ثبات حاکم است.

وی با بیان اینکه آمریکا از طریق احیای تحریم‌ها بر کشورها و شرکت‌های که با ایران روابط تجاری دارند فشار وارد می‌کند، گفت: از نگرانی بازرگانان ترکیه در کاهش حجم تجارت میان دو کشور به علت این تحریم ها آگاه هستیم.

نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رییس پارلمانی دوستی ایران و ترکیه نیز در این پنل گفت که فضای بسیار گسترده برای توسعه روابط تجاری بین ایران و ترکیه وجود دارد.

عثمان نوری گل آچار با بیان اینکه ایران به علت تحریم‌های آمریکا در واردات ﮐﺎﻻﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ای، واﺳﻄﻪای و مواد اولیه با مشکلات جدی روبرو است، افزود: همکاری با ترکیه در این شرایط امتیاز جدی برای ایران است.

وی سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایرانی و ترک را به نفع هر دو طرف دانست و یادآور شد: گردشگری، انرژی، آموزش و پرورش، صنعت تولید و بخش سلامت از حوزه هایی هستند که هر دو کشور می توانند همکاری های خود را توسعه دهند.

به گزارش ایرنا، رییس پارلمانی دوستی ایران و ترکیه تاکید کرد که ترکیه در قبال تحریم های آمریکا علیه تهران موضعگیری اصولی از خود نشان داده است.

به گفته وی، ایرانیان از جایگاه مهمی در بخش گردشگری ترکیه برخوردار هستند به گونه ای که سال گذشته دو میلیون گردشگر ایرانی از ترکیه بازدید کرده‌اند.

کد خبر 369074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.