خنده‌ای به بلندای "الوند" بنشاند و رفت

آنها که می‌کوشند برای مردم فضایی فراهم کنند تا از اندوه زمانه رها شوند و در دنیایی آمیخته با شادی و خنده، تلخابه های زندگی در مکعب های سرد شهری را از دل ها بزدایند؛ انسان هایی از خود گذشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان های از خود گذشته علی رغم زیست در همین شهرها و دشواری هایی که همدوش دیگران تحمل می کنند با تکیه بر بخش «دگرخواهی» وجود خود، به کنش های خویش سرو سامان می دهند و بیش از اندیشه به خود به مردم می اندیشند.

طبیعتا برای انسان هایی که چنین منش و سلوکی دارند خلوت های فردی می تواند تلخ تر و سنگین تر باشد و گذشت روزها و هفته ها سخت تر و صعب تر چرا که در هجوم توفنده ناملایمات و دشواری های زیست و زندگی، نقب زدن از تلخی و سردی به شیرینی و آفتاب گرم ثانیه ها و دقایق بسیار جان فرساست. این گروه انسان ها با عبور از میان تیغ برنده دردهای اجتماعی و زخم برداشتن های مکرر، زخم های خود را می پوشانند، دردناله ها را در سینه و گلو خفه می کنند، جان تب کرده از تلخی ها و مرارت ها را پنهان می سازند و برای مردم میوه خنده و شادی تحفه می آورند

به همین دلیل است که گفته اند: خنداندن مردم بسیار سخت تر و دیریاب تر از گریاندن آنهاست و باز به همین دلیل است که در میان آثار سینمایی و تلویزیونی جهان، فیلم ها و سریال های کمدی بسیار کمتر از آثار درام و ملودرام و سایر ژانرهاست. ساخت اثر کمدی از خودگذشتگی می خواهد. روح، جان و دلی بزرگ طلب می کند. تحملی تاب سوز و یک شور و شیدایی سرشار برای دیدن و تماشای خنده و شادی بر چهره و بر لب های مردم باید در میان باشد.

و خشایار الوند عزیز یکی از همین هنرمندان کمیاب بود. هنرمندی که سالها کوشید با فیلمنامه هایی که می نویسد برای مردم کشورش لحظه هایی خوب و شاد رقم بزند. او ابریشم ثانیه ها را در هم می بافت و بر سر پنجه های خونین جانش مرهم می گذاشت و دست آخر تابلو فرشی زیبا و چشم نواز به هموطنانش عرضه می کرد. همه ما تابلو فرش های خشایار عزیز را می دیدیم و هیچکدام از رنج و سختی های شبانه روزی او و زخم ها و دردهای پنهان نگاه داشته اش با خبر نبودیم.

خشایار الوند برادر سیروس الوند، عموی ماهور الوند و پسرخاله ناصر تقوایی بود. تقوایی مدت هاست که خانه نشین شده ولی امید است که برادر و برادرزاده اش راه وی را ادامه بدهند. روحش شاد و یاد و خاطره اش نیز گرامی باد...

کد خبر 369060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.