۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
نوای نور و نقش

هنر همان هنر قدیمی است که سال ها با چاپ و رنگ های تکراری کار می شود اما این بار در "نوای نور و نقش" رنگ ها با هم ترکیب شده اند و هنرمند نقش جدیدی به پارچه زده است تا نقشی نو بیافریند نقشی نو در قلمکاری..

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه نوای نور و نقش مجموعه آثار نقاشی قلمکار  ساناز زارع، مائده رضوی و مهناز موسوی است که در فرهنگسرای کوثر به نمایش گذاشته شده این آثار احیای دوباره هنر قلمکاری است.

ساناز زارع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه نوای نور و نقش اظهار کرد: نقاشی قلمکار در دوران صفویه به اوج خود رسید اما پس از آن به دلیل افزایش سرعت از نقاشی کمتر استفاده می شد و رو به زوال رفت و مهر ها ساخته شد و با همان سه رنگ آثار ساخته می شد و ترکیب رنگی وجود نداشت و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه احیای دوباره این هنر بود.

سرپرست نمایشگاه نوای نور و نقش با بیان اینکه این یک نمایشگاه گروهی است ادامه داد: این نمایشگاه درباره نقاشی و چاپ قلمکار است که در این کار تصمیم گرفتیم رنگ هایی که در قلمکار اصلی که شامل سه رنگ اصلی می شود را ترکیب کردیم و با همان مهری که استفاده می شد از رنگ های مختلف استفاده کردیم و به نمایش گذاشتیم.

زارع با بیان اینکه شناساندن این هنر به کودکان به حفظ آن کمک می کند، گفت: وقتی چنین نمایشگاه هایی برگزار می شود باید قشر نوجوان را دعوت کنند که برای بازدید بیاند تا با هنر های سنتی و قدیمی شهر آشنا شوند.

این نمایشگاه تا ۱۳ اسفند در ساعت ۹ الی ۱۸ در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی، خیابان مسجد علی میزبان علاقه مندان به هنر است.

کد خبر 369015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.