میزان اضطراب ۷۰۰۰ کودک اصفهانی سنجیده می‌شود

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: طرح غربالگری شناسایی کودکان مشکوک به اضطراب در مهدهای کودک ۱۵ شهرستان اصفهان آغاز شده است.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در مهدهای کودک استان اصفهان اظهار کرد: این طرح کشوری است و برای کودکان پنج و شش سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب بر اساس پرسشنامه‌ای که از سوی متخصصان سازمان بهزیستی کشور تدوین شده اجرایی می‌شود، افزود: متخصصان درحوزه روانشناسی موضوعات مهم و زمینه ساز اضطراب را بررسی کرده و سئوالات مختلف را ارزیابی نهایی کرده‌اند و این سئوالات از سوی سازمان بهزیستی مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر در دستور کار مهدهای کودک‌ کشور قرار دارد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه توجه به اضطراب کودکان و رفع این مشکل از اهداف اجرای طرح غربالگری اضطراب است، گفت: اضطراب  موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که اگر در دوران کودکی به آن پرداخته نشود و برای کنترل آن مداخلات زود هنگام صورت نگیرد در سنین بالا مشکلات زیادی را برای شخص ایجاد می‌کند، به نحوی که فرد فرصت‌های مهم زندگی خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با توجه به منابع و مسئولیت‌هایی که در دستور کار دارد با رویکرد اینکه باید آموزش‌ها و طرح‌ها در شهرستان‌های کم برخوردار به صورت رایگان اجرا شود ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب در شهرستان‌های کم برخوردار رایگان اجرا می‌شود، بنابراین اگر کودکی مشکوک به اضطراب تشخیص داده شد به خانواده اطلاع می‌دهند تا برای مداخلات زود هنگام و تشخیص قطعی به متخصص ارجاع داده شود، از طرفی خانواده‌هایی که مشکل مالی دارند بهزیستی هزینه مشاوره را تقبل می‌کند.

محمدی اضافه کرد: تنها از طریق  تست غربالگری اضطراب نمی‌توان اختلال اضطراب را در مهدهای کودک‌ به صورت قطعی تشخیص داد و ارجاع به متخصص نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری طرح غربالگری اضطراب در ۱۵ شهرستان و با جامعه هدف هفت هزار کودک در مهدهای کودک‌ در حال انجام است. آمار کودکان مشکوک به اضطراب در اردیبهشت اعلام خواهد شد و امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد اجرای این طرح در تمام شهرستان‌های استان باشیم.

کد خبر 368997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.