۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
از دنیای کتاب‌ها چه خبر؟

رویدادهای مهمی در دنیای کتاب‌ها می‌افتد که می‌تواند جذاب باشد. جشنواره‌های مهم ادبی و حتی برگزاری یک رویداد برای کمک به کودکان؛ کتاب‌ها می‌توانند خالق رویدادهای قشنگ و باور نکردنی باشند در ادمه خبرهای این هفته این یار مهربان را در ایمنا بخوانید.

اسفندگان کتاب؛ حرکتی مردمی بر محور کتاب: علی خدایی در چهارمین اسفندگان کتاب حضور داشت. این مؤلف اصفهانی با بیان اینکه این رویداد باید در کل کشور برگزار شود گفت: آمده‌ام بیاموزم که آیا می‌توانم شکل دوستی‌ای که اسفندگان کتاب ایجاد کرده را در اصفهان اجرا کنم.

مهلت شرکت در جشنواره ادبی زاینده‌رود تمدید شد: به گفته معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مهلت ارسال داستان به سومین دوره جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ تمدید شد.

«کرنش به حافظ» در موزه هنرهای معاصر اصفهان: ۴۲ نقاشی از آثار هنرمند آلمانی، گونتر اوکر با عنوان «کرنش به حافظ» که خوانشی جدید از شعر این شاعر کلاسیک ایرانی است در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمد. این نمایشگاه تا فروردین ۹۸ ادامه دارد.

نامزدهای جشنواره ادبی «پَرراس» معرفی شدند: نامزدهایی نهایی دومین دوره جشنواره ملی داستان کوتاه پَرراس معرفی شدند. عبدالله رئیسی دبیر علمی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه پَرراس گفت: از بین ۱۰۰ داستان نویس راه‌یافته به مرحله دوم آثار ۳۰ نویسنده به مرحله نهایی رسید. وی زمان برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره ادبی را ۱۶ اسفندماه در برازجان اعلام کرد و سمیرا مختاری با داستان «دعا کن برنگردد» از اصفهان نیز به مرحله نهایی راه یافته است.

برگزیده تئاتر فجر در بازار کتاب: سه نمایشنامه از پیام لاریان به‌عنوان آثار برگزیده دوره‌های سی‌وچهارم، سی‌وپنجم و سی‌وششم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد. سه نمایشنامه «تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن ۱۸»، «پروانه الجزایری» و «استرالیا» که به ترتیب در دوره‌های سی‌وچهارم تا سی‌وششم فجر در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزیده شده بودند توسط نشر ورا منتشر شد. در این میان نمایش استرالیا توسط گروه اصفهانی به کاگردانی پیمان کریمی در این جشنواره روی صحنه رفته بود.

​سیدعبدالحسین روضاتی درگذشت:​ آیت‌الله سیدعبدالحسین روضاتی، از علما و خطبای معاصر اصفهان سحرگاه چهارشنبه هشتم اسفندماه چشم از جهان فروبست. سه عنوان کتاب در زمینه‌های حج، حدیث و ادعیه از وی به‌جای مانده است.

کد خبر 368986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.