۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت

گلپایگان- رییس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: در کل کشور به دلیل افزایش جوجه ریزی قیمت تخم مرغ کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، امیر مسعود شهبازی امروز (چهارشنبه) درکارگروه صادرات شهرستان اظهار کرد:   روزانه حدود ۴۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار گلپایگان تولید می‌شود که مازاد بر مصرف و نیاز شهرستان است، اکنون ۹۳۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در شهرستان داریم.

وی با اشاره به این‌که در کل کشور به دلیل افزایش جوجه ریزی قیمت تخم مرغ کاهش یافته است افزود: اخیرأ با دستور وزیر جهاد می‌توانیم صادرات تخم مرغ داشته باشیم.

رییس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: ۳۰ درصد مازاد مصرف در کشور تخم مرغ وجود دارد و در سال آینده این رقم افزایش پیدا می‌کند که از نظر قیمت نیز برای تولید کننده تخم مرغ با صرفه نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در گذشته به کشور عراق تخم مرغ صادر می‌شده است، گفت: اگر راهکارها و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شود می‌توانیم تخم مرغ از شهرستان صادر کنیم، در شهرستان دو نوع تخم مرغ پوست سفید و قهوه‌ای تولید می‌شود که نوع پوست قهوه‌ای آن گرچه در بازار داخل خریدار ندارد اما بازار پسندی خوبی در کشورهای خارجی دارد.

شهبازی گفت: محصولات پگاه گلپایگان دارای کد "آی آر" برای صادرات به کشور روسیه صادرات است، شرط صادر شدن محصول پگاه گلپایگان به کشور روسیه حضور دائمی دامپزشک در کارخانه به همراه نظارت شبکه دامپزشکی بر محصولات کارخانه پگاه است، با کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها امکان صادرات محصول میسر است.

کد خبر 368950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.