آمار جمعیت کیفری زندانیان نظامی اصفهان کاهش یافت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: آمار جمعیت کیفری زندان نظامیان استان اصفهان نسبت به سال ۹۵ به یک چهارم رسیده است است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تشکری ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان اصفهان اظهارکرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان در زمینه رسیدگی به مباحث قضایی طی سه سال اخیر همواره رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اجرای فرامین مقام معظم رهبری را از افتخارات سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و افزود: پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های نظامی و جایگزینی مجازات حبس سه محور دستورات و مطالبات جدی مقام معظم رهبری برای این سازمان بوده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری اصرار بیشتر و پیشگیری بوده تا درمان، افزود: ما نیز در سازمان قضایی در مقام عمل به این نتیجه رسیدیم که مجرم‌تراشی و انگ و مهر مجرم در پیشانی کسی زدن کار هنرمندانه‌ای نیست.

وی گفت: بدنه نیروهای مسلح استان اصفهان جوان است، جرم‌هایی که در بین نیروهای مسلح ایران اتفاق می‌افتد که آمار بالایی هم ندارد به دلیل عناد، لجاجت و هنجارشکنی نیست و بلکه همه این جرایم به دلیل ضعف آموزش است که طی سال‌های اخیر سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرماندهان و مسئولان نظامی در این زمینه ورود جدی داشته اند.

تشکری با اشاره به برگزاری ۳۱۴ کلاس آموزشی برای نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: آمار نیروهای مسلح استان اصفهان بالا است و باید در حوزه آموزش فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.

وی به کاهش جمعیت کیفری زندانیان نظامی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: جمعیت کیفری زندانیان نظامی استان اصفهان نسبت به سال ۹۵ به یک چهارم کاهش یافته است و این کاهش جمعیت کیفری زندانیان نظامی در نتیجه خرد جمعی همکاران در دادستانی و دادگاه بوده است.

تشکری گفت: تعریف مجازات‌های کیفری گام درستی است که در قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته شده است، از همه ابزارهای قانونی در این زمینه استفاده کرده‌ایم، در آراء صادر از دادگاه نظامی یک و دو و دادگاه تعیین وقت حدود ۷۰ درصد آراء از جایگزین حبس استفاده شده است و برای ۳۰ درصد از پرونده‌ها مجازات حبس در جهت اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری استفاده شده است.

کد خبر 368930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.