۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
بازی نقش و رنگ روی چوب

نمایشگاه تخصصی هنر معرق آثار یوسف خلیلی و زهرا اباصلتیان با هدف معرفی هنر معرق در نقش خانه هنر های سنتی میزبان هنر دوستان است.

زهرا اباصلتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کل آثار ارائه شده با چوب است و آثار بازی با نقش و بافت و رنگ طبیعی چوب است و آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده است بیشتر به صورت تابلو و میز است که علاوه بر آثار من و استاد یوسف خلیلی آثار چند تن از شاگردان این استاد در نمایشگاه وجود دارد.

این هنرمند معرق ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که هنر معرق را با سبک جدیدی به مردم بشناسانیم چون کسی این هنر را با این سبک و شکل نمی‌شناسد.

وی با اشاره به آثار مدرنی که در نمایشگاه وجود دارد افزود: بسیاری آثار معرق را به گل و مرغ می‌شناسند اما در این نمایشگاه آثار رئال و مدرن با هنر معرق و چوب تلفیق شده است و البته آثار سنتی نیز در نمایشگاه وجود دارد.

اباصلتیان استفاده از طرح‌های مدرن را در شناساندن هنر معرق مؤثر دانست و گفت: در این روزهایی که مردم به نمایشگاه می‌آمدند به این آثار جذب می‌شدند و حتی باورشان نمی‌شد که این آثار با چوب درختان و رنگ طبیعی ساخته شده است و بسیار استقبال کردند و با اینکه قیمت تابلوها بالا بود و قدرت خرید نداشتند به یادگیری این هنر تمایل نشان دادند.

این هنرمند با بیان اینکه در کنار استاد یوسف خلیلی معرق را خیلی سریع یاد گرفتم، خاطرنشان کرد: زمانی که وارد کارگاه استاد خلیلی شدم اصلاً از هنر معرق چیزی نمی‌دانستم و خوشحالم که امروز این هنر را آموخته ام.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه تخصصی هنر معرق بر روی چوب مجموع آثار یوسف خلیلی و زهرا اباصلتیان تا ۱۰ اسفند در نقش خانه هنرهای سنتی واقع درمیدان نقش جهان، از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ برپا است.

کد خبر 368912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.