آغاز جمع‌آوری جعبه‌های ایمن مخصوص پسماندهای ویژه خانگی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آغاز عملیات جمع آوری جعبه های ایمن مخصوص پسماندهای ویژه خانگی که در فاز آزمایشی در مناطق ۳، ۷، ۱۴، کوی اساتید دانشگاه صنعتی و خوابگاه خواهران این دانشگاه توزیع شده بود، خبر داد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور و به صورت پایلوت در چند منطقه از شهر اصفهان انجام شده و هدف از اجرای آن، بررسی چگونگی ساماندهی جزء ویژه پسماند خانگی از قبیل وسایل تیز و برنده، سرسوزن و ... به منظور جلوگیری از مخاطرات آن‌ها برای سلامت جامعه و افزایش کیفیت کود آلی بوده است.

وی ادامه داد: در فاز آزمایشی این طرح، حدود سه هزار جعبه ایمن مخصوص پسماندهای ویژه خانگی توزیع شده و هم اکنون این فاز به مرحله جمع آوری رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح به صورت فراگیر در اواخر فروردین ماه سال آتی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله پس از جمع آوری کامل جعبه‌های ایمن، آنالیز کارشناسی به منظور محاسبه سرانه پسماند ویژه، درصد تفکیک و دوره جمع آوری انجام می‌شود و پس از اصلاحات نهایی در صورت لزوم، برای اجرای طرح فراگیر در سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 368902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.