سیر نزولی ۵ هزار پرونده قضایی شهرداری در دادگستری

شهردار اصفهان اعلام کرد که روند پنج هزار پرونده در دادگستری سیر نزولی گرفته است و با تعاملی که بین شهرداری و دستگاه قضایی وجود دارد شاهد رشد و شکوفایی شهر و آرامش و آسایش بیشتر شهروندان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت روز وکیل در کانون وکلای اصفهان با تبریک روز زن اظهار کرد: به عنوان یک حقوقدان یکی از دغدغه‌های همه ما، حقوق شهروندی و حقوق بشر به معنای عام است.

وی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: شهرداری اصفهان نخستین شهرداری بود که نسبت به اجرای این قانون و تعیین مشاور مخصوص برای این امر اقدام کرد زیرا معتقدیم که این قانون می‌تواند در دسترسی مردم به اطلاعات حوزه شهری موثر باشد.

شهردار اصفهان دسترسی آزاد به اطلاعات را مانع ایجاد مفسده رانت‌خواران دانست و تصریح کرد: نکته مهم دیگری که شهرداری برای آن تلاش کرده کوتاه کردن دست واسطه‌ها بوده است به عنوان نمونه مسیر گرفتن پروانه که فرآیندی طولانی بود را به یک ماه کاهش دادیم و اجرای این امر برای همه مسئولان شهری لازم الاجرا شده است.

وی در خصوص توسعه دیپلماسی عمومی گفت: توانستیم اصفهان را به بسیاری از شهرهای دنیا معرفی کنیم و سفرای زیادی را به منظور ارتقای کیفیت خدمات شهری به اصفهان دعوت کردیم.

نوروزی با اشاره به برپایی هفته فرهنگی اصفهان در پاریس گفت: توانستیم در مجلس فرانسه سخنرانی و با "مدف" به عنوان بزرگترین سازمان تجاری پاریس مذاکره کنیم، هرچند در وضعیت اقتصادی سختی قرار داریم، اما شعار اداره ارزان شهر و ارتقای خدمات در تامین حقوق شهروندی نقش بسزایی دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات موثر در حوزه فرهنگی که یکی از حقوق شهروندی است، افزود: معتقدیم باید شور و نشاط شهر را افزایش دهیم.

وی در خصوص سینماهای اصفهان گفت: ساخت سینمای بهمن، رهنان و خوراسگان از دیگر اقدامات فرهنگی شهردلری اصفهان است؛ همچنین سینما ساحل را با ۹ پردیس و پردیس هنر را با ۳۰ میلیارد ریال هزینه و ظرفیتی ۳۲۰۰ نفری افتتاح کردیم.

شهردار اصفهان با ابراز امیدواری از رفع مشکلات در مسیر انتخاب شده اظهار امیدواری کرد: دغدغه‌هایی که حقوق شهروندی بخشی از آن است مرتفع شود.

وی گفت: ما توانستیم به روند پنج هزار پرونده در دادگستری سیر نزولی بدهیم و یقین داریم با تعاملی که بین شهرداری و دستگاه قضایی وجود دارد شاهد رشد و شکوفایی شهر و آرامش و آسایش شهروندان باشیم.       

کد خبر 368862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.