جعفر تحویل پور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تألیف امور تربیتی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این اقدام در زمان وزارت آموزش و پرورش شهید رجایی و باهنر انجام شد و ابتکاری که این دو شهید در ارتباط با امور تربیتی داشتند همواره در آموزش و پرورش مورد توجه است، به گونهای که آموزش و پرورش در کنار بحثهای آموزشی به کارهای تربیتی نیز میپردازد.
وی با بیان اینکه در سال جاری به مناسبت هفته تربیت اسلامی ۱۵ ویژه برنامه از سوی آموزش و پرورش استان اصفهان تدارک دیده شده است، اضافه کرد: هفته امور تربیتی از هشتم تا ۱۵ اسفند است، مراسم غبار روبی و معطر کردن گلستان شهدا به خصوص شهدای امور تربیتی، دیدار با خانوادههای شهدای امور تربیتی و تجلیل از شهدای امور تربیتی از رویکردهای اصلی این برنامهها است.
رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید به اینکه فعالیتهای تربیتی در حوزه پرورشی بسیار وسیع است، افزود: حوزه پرورشی در آموزش و پرورش دارای ادارههای امور تربیتی، فرهنگی و هنری و قرآن، عترت و نماز است که در مجموع ساماندهی و آموزش نیروی انسانی را در حوزه پرورشی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه ساماندهی مربیان و معاونان پرورشی و مشاورین و از سویی آموزش و به روز رسانی اطلاعات بر عهده بخش پرورشی آموزش و پرورش است، ادامه داد: برگزاری جشنوارههای تجارب برتر تربیتی، جشنواره درس تفکر و سبک زندگی از درسها و کتابهای جدید تألیف است که طی چهارسال اخیر در آموزش و پرورش ورود پیدا کرده است.
تحویل پور در خصوص فعالیت اداره فرهنگی و هنری بخش پرورشی آموزش و پرورش اظهار کرد: برگزاری اردوهای دانشآموزی به ویژه راهیان نور و مسابقات فرهنگی و هنری از جمله هنرهای نمایشی، هنرهای آگاهی و هنرهای تجسمی از وظایف این اداره است که سطح پوشش وسیعی را نیز تحت مدیریت خود دارد.
وی گفت: اداره قرآن و عترت و نماز هم فعالیتهایی شبیه به اداره فرهنگی و هنری با موضوعهای قرآن و عترت و نماز انجام میدهد.
رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه به منظور تمرکز بر روی مسائل تربیتی در آموزش و پرورش باید عملکردهای آموزش و پرورش را رصد کنیم، افزود: اکنون بسیاری از مسائل و برنامههایی که در آموزش و پرورش اجرا میشود، جنبه تربیتی دارد، در حال حاضر رویکرد آموزش و پرورش کشور در سندهای بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین، رویکرد تربیتی است و هدف آموزش و پرورش استان هم اجرای این سند است.
وی با بیان اینکه حرکت به سمت مدرسه محوری دیدگاه مشخص وزیر آموزش و پرورش است، گفت: برای تحقق این امر باید تصمیمات برای مدیریت مدارس در دل مدرسه اتخاذ و به بدنه آموزش و پرورش منتقل شود، اگر قرار است که دانش آموز را تربیت کنیم باید همه ارگانها و نهادها با آموزش و پرورش همکاری کنند.
تحویل پور اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند همه مسائل تربیتی دانش آموزان را حل و فصل کند، خانواده باید در این زمینه به میدان بیاید و با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد.
نظر شما