کاشت درختان کهنسال شهر در پردیس هنر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مهمترین ویژگی فضای سبز پردیس هنر اصفهان کاشت درختان کهنسال به جای نهال های دو ساله و استفاده از انواع درختان و درختچه های گلدار است.

فروغ مرتضایی ن‍ژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسترسازی کاشت فضای سبز و درخت در پردیس هنر آبشار به مدت پنج ماه از شهریورماه تا بهمن ماه انجام شد.

وی ادامه داد: درختان "زیتون"، "کاج مشهد" و "جونی پروس" از محدوده ورودی سالن همایش‌های بین المللی در بلوار روح الامین با روش جا به جایی که روشی کاملاً علمی برای جلوگیری از قطع درختان در پروژه های عمرانی است، در پروژه پردیس هنر کاشت و مستقر شدند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: مهمترین ویژگی فضای سبز پردیس هنر اصفهان کاشت درختان کهنسال به جای نهالهای دو ساله و استفاده از انواع درختان و درختچه های گلدار مانند "توری"، انواع "یاس" و  "پر ارغوانی" و استفاده از انواع گیاهان پوششی مقاوم به کم آبی و استفاده از گیاهان پیازی و گل های دائمی است.

مرتضایی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف سطح موجود در این پردیس برای ایجاد پوشش سبز روی دیواره‌ها و افزایش زیبایی بصری نیز از انواع پیچ ها همچون "امین الدوله"، "اناری" و "گلیسین" استفاده شده است.

وی تصریح کرد: وسعت قابل توجه این پردیس، کارشناسان را برآن داشت تا در طراحی این پارک از گونه های خاص گیاهی همچون "عنبرالسائل"، "پالونیا"، "افرای سیاه" و "سنجد تیژ"  به عنوان شاخص در تعداد محدود استفاده کنند؛ برای ایجاد تنوع رنگ در پارک و روح بخشیدن به محیط، در نقاط شاخص این پارک انواع گل های فصل کاشته شده است.

کد خبر 368809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.