نامه نمایندگان برای باقی‌ماندن «ظریف»/رییس جمهور به مردم گزارش دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه نامه‌ای در حمایت از ظریف خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی نجفی خوشرودی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران گفت نمایندگان در حال تهیه نامه‌ای هستند که آقای ظریف همچنان به عنوان وزیر خارجه به فعالیت خود ادامه دهد.

مصطفی کواکبیان عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی هم گفت که تاکنون ۱۵۰ نفر این نامه را امضاء کرده‌اند.

محمد جواد ظریف شب گذشته، در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار پیامی استعفا داد و پس از آن «سید عباس موسوی» معاون سخنگوی وزارت خارجه اصالت متن اینستاگرام و استعفای وزیر خارجه را تایید کرد. اگرچه محمود واعظی کمی بعد از آن در توییتر پذیرش این استعفا از سوی رییس جمهور را تکذیب کرد.

حمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نیز در توییتی نوشته است «تلاش‌های رئیس دستگاه دیپلماسی در دفاع از ایران و نظام، تحسین مردم، مسئولان و حتی دشمنان را برانگیخت. از رییس جمهور محترم می‌خواهیم ضمن عدم پذیرش استعفای وزیر امور خارجه، از دکتر محمدجواد ظریف به‌صورت جدی حمایت کنند و درباره ماوقع به مردم گزارش دهند.»

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشته «علت استعفای ایشان، ناهماهنگی داخلی در نهاد ریاست جمهوری و عدم اطلاع‌رسانی درباره حضور در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از سوی مسئولان ارشد این نهاد بوده است.»

این منبع آگاه گفته «طی ماه‌های گذشته، اختلافاتی در برخی مسائل و تصمیمات، بین آقای دکتر ظریف و آقای روحانی پیش آمد که این اختلاف نظرها گاه به جلسات هیئت دولت هم کشیده می‌شد که در ماجرای اخیر، دلگیری ایشان از عملکرد رئیس‌جمهور به اوج رسید و باعث این تصمیم دفعی شد.»

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به خبر استعفای ظریف واکنش نشان داد. پمپئو در حساب توییتری خود نوشته است «سیاست واشنگتن در قبال ایران تغییر نیافته است، از استعفای ظریف مطلع شده‌ و خواهد دید که این استعفا پذیرفته می‌شود یا خیر.»

کد خبر 368774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.