دلسوزی برای آتش‌نشانان کافی نیست/ برای ایمنی جامعه اقدامی اساسی انجام شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تنها دلسوزی برای آتش نشانان کافی نیست باید در عمل گامی برداریم و برای افزایش ایمنی در جامعه کاری انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل نجار در دومین روز از همایش «آتش‌نشانی و ایمنی شهری» که امروز دوشنبه در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد، در رابطه با امنیت شهری گفت: آتش‌سوزی در پلاسکو حادثه تلخی بود که در این همایش مرتب از آن یاد می‌شود؛ وقوع این حادثه نشان می‌دهد مغازه‌داران حاضر در این ساختمان حاضر نشده بودند حتی برای تداوم درآمدزایی خویش در ساختمانی که ۵۱ سال از عمر آن می‌گذشت حداقل نیم درصد درآمد خود را صرف ایمنی ساختمان کنند.

وی تصریح کرد: این سوال مطرح است که کدام یک از منازل مسکونی ما در حال حاضر مجهز به کپسول آتش نشانی هستند و حتی مهم تر از آن در معدود خانه‌هایی که کپسول آتش‌نشانی وجود دارد چند نفر با نحوه استفاده از آن آشنا هستند؟

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: تنها دلسوزی برای آتش نشانان کافی نیست باید در عمل گامی برداریم و برای افزایش ایمنی در جامعه کاری انجام دهیم؛ اگر آموزش را در جامعه ارتقاء دهیم بسیاری از حوادث اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: در حوادث آتش سوزی اخیر در برخی مدارس کشور، دانش آموزانی که سوختند هنوز آثار سوختگی در صورتشان پیدا است، چقدر برای درمان این دانش آموزان هزینه کردیم، اگر این هزینه را صرف ایمنی مدارس کرده بودیم، بهتر نبود؟ اگر جامعه را به سمت ایمن شدن حرکت دهیم بهترین اقدام را انجام داده‌ایم.

کد خبر 368711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.