تخریب ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال چوب در خمینی‌شهر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر از تخریب دوازده حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال چوب در شهر اصغر آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

سعید یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پلمب چاه‌های غیر مجاز تولید زغال در خمینی شهر اظهار کرد: یک واحد تولید زغال چوب غیر مجاز در محدوده مناطق مسکونی شهر اصغر آباد از توابع شهرستان خمینی شهر با استفاده از روش‌های سنتی فعالیت می‌کرد که این واحد در پی شکایات مردمی توسط شهرداری اصغر آباد و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی  و با اخذ دستور مقام قضایی، تمامی دوازده چاه تولید زغال آن با حضور نیروی انتظامی تخریب شد.

وی افزود : در شش ماه دوم سال جاری با شروع فصل سرما و ایجاد پدیده وارونگی هوا  و در پی شکایت‌های مردمی، با دستور دادستان و همکاری شهرداری اصغر آباد و اداره حفاظت محیط زیست خمینی شهر در دو مرحله تعداد بیست و پنج عدد حلقه چاه تولید زغال تخریب شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر ادامه داد : در راستای اجرای مواد ۱۲ و ۱۴ قانون هوای پاک، تعداد ۱۴ واحد تولید کننده زغال چوب نیز در اطراف شهرهای خمینی شهر و کوشک توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

یوسف پورگفت: تولیدکنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت نیز آسیب وارد می کنند.

کد خبر 368688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.