افتتاح ایستگاه پایش کیفی‌ هوای شهر دولت آباد

هشتمین ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر دولت آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رحمان دانیالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح هشتمین ایستگاه پایش کیفی هوا شهرستان‌ها در شهر دولت آباد ضمن تقدیر از رویکرد زیست محیطی فرمانداری برخوار و شهرداری دولت آباد، اظهار کرد: این ایستگاه با یک آنالایزر سنجش ذرات معلق زیر دو نیم میکرون در مرکز شهر و مجاورت شهرداری این شهر احداث شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این استان اصفهان دارای چهارده ایستگاه فعال بوده است. افزود:  هفت ایستگاه در سطح شهر اصفهان وهفت ایستگاه دیگر در سایر شهرهای استان از جمله  کاشان،نجف آباد،شاهین شهر،زرین شهر،سجزی،مبارکه.خمینی شهر بوده است و با این ایستگاه هشتمین ایستگاه راه اندازی می شود.

دانیالی گفت: این پروژه با هزینه بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال برای تجهیزفنی و لوازم اداری از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛  این مراسم با حضور عبدالله بنهری فرماندار شهرستان برخوار ، حجت الاسلام سید حسین محمودآبادی امام جمعه و مهندس حسن حجتی شهردار دولت آباد برگزار شد.

 استان اصفهان دارای ۲۵ ایستگاه فعال سنجش کیفیت هوا است که از این شمار ۱۵ ایستگاه متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ۹ ایستگاه شهرداری اصفهان و یک ایستگاه هواشناسی است.

کد خبر 368601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.