ساخت مجمتع فرهنگی خوانسار در هاله‌ای از ابهام!

خوانسار- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: 20 سال از زمان جانمایی زمین مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد می گذرد، اما به دلیل سنگ اندازی‌ نه تنها بودجه برای آن جذب نشده است بلکه از احداث آن نیز جلوگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمد جواد عصاری امروز(یکشنبه) در جلسه شورای شهر اظهار کرد: ساختمانی که به صورت استیجاری در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار است دور از شأن یک اداره‌ متولی امور فرهنگی بوده و ضروری است که شورای شهر این موضوع را حل و فصل کند.

وی افزود: 20 سال از زمان جانمایی زمین مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد می گذرد، اما به دلیل سنگ اندازی‌ نه تنها بودجه برای آن جذب نشده است بلکه از احداث آن نیز جلوگیری می‌کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: از بسیاری شهرها عقب مانده‌تر هستیم، یک فرهنگسرای مجهز در شهر وجود دارد، اما از آن برای اقدامات فرهنگی استفاده نمی‌شود، هنرمندان و مردم هنر دوست شهر از نحوه خدمات دهی این مجتمع ابراز  ناراضی می‌کنند، باید مطالبات هنرمندان و مردم تحقق پیدا کند.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگسرای خانواده برای کارهای فرهنگی ساخته شده است باید در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد، اگر این امکان وجود ندارد برای مردم شفاف سازی کنید تا در جریان قرار گیرند و شایعه به راه نیفتد که فرهنگ و ارشاد فعالیت فرهنگی ندارد.

عصاری با بیان این‌که فعالیت‌های گسترده‌ و مطلوبی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری انجام شده، گفت: یک سال فرهنگسرا در اختیار شهرداری قرار گیرد و سال دوم فرهنگسرا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجاره داده شود سپس نظر سنجی کنید کدام بهتر کار فرهنگی انجام دادند.

وی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز هر گونه فعالیت فرهنگی حتی موسیقی را دارد، اما شهرداری چنین اختیاری ندارد، اگر برنامه کنسرت در شهر اجرا می‌شود به دلیل مقاومت فرهنگ و ارشاد است وگرنه با دخالت‌های بی مورد برخی تاکنون برنامه کنسرت کنسل شده بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار افزود: اجرای موسیقی که شئونات اخلاقی در آن رعایت می‌شود مگر خلاف شرع است که برخی در اجرای آن دخالت دارند، باید برای شادی و تفریح مردم تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم خوانسار از شورای شهر اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و آموزنده است، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از فعالیت‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد در تبلیغات شهری دیده نشده است بعد چگونه برای اقدامات دیده نشده نظر سنجی می‌گذارند.

کد خبر 368595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.