پایش ترددها و ترافیک جاده‌ها در نوروز توسط پهبادها

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ضریب آمادگی و پاسخگویی در سفرهای نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد، گفت: پایش ترددها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهبادها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی اظهار کرد: باتوجه به وجود یک عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفرهای نوروزی تشکیل و با جدیت پیگیری شود و هر استان  در حوزه استحفاظی خود از آمادگی لازم در برابر افزایش حجم ترددها برخوردار شود.

وی گفت: به منظور کنترل و نظارت بر عبور و مرور در راه‌های روستایی طی سفرهای نوروزی ۹۸ پیشنهاد می‌شود از نیروهای بسیجی روستاها به عنوان همیاران پلیس استفاده شود.

رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه «ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی در سفرهای نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد» گفت: پایش ترددها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهبادها در دستور کار قرار گیرد و تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سفرهای نوروزی بدون اختلال در حال برداشت اطلاعات باشند.

اسلامی خاطر نشان کرد: در راستای گسترش استراحت‌گاه‌ها و کمپ‌های نوروزی در حاشیه جاده‌ها از استقرار برندهای معتبر استقبال و محل استقرار آنها با در نظر گرفتن نکات ایمنی مناسب‌سازی شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از آغاز سفرهای نوروزی ۹۸ شانه‌های راه‌ها و شیب‌های شیروانی اصلاح و آشکارسازی نقاط پر تصادف انجام شود. به علاوه انتظار می‌رود با همکاری مستقیم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ایستگاه رادیویی ویژه‌ ایام سفرهای نوروزی ایجاد و نقاط کور مخابراتی از طریق نصب آنتن‌های «بی‌تی‌اس» تحت پوشش قرار گیرد.

وی ۳۰ کیلومتری حدفاصل شهر و جاده را مورد توجه قرار داد و گفت: فاصله ۳۰ کیلومتری بین شهر و جاده که همواره به عنوان پر حادثه ترین محدوده تلقی می‌شد با آرام‌سازی، ایمن سازی و مبلمان سازی به وسیله همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند به ۳۰ کیلومتری آرامش تبدیل شود.

اسلامی ضمن تشریح تمهیدات سفرهای نوروزی ۹۸ بر هماهنگی و همکاری عمیق دستگاه‌ها، لزوم رعایت اصل ضرایب آمادگی و پاسخگویی از سوی دستگاه‌ها، گسترش استراحتگاه‌ها و آرام‌سازی محدوده ۳۰ کیلومتری شهر و جاده‌ تاکید کرد.

کد خبر 368571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.