ترکی: بیشترین مشکلات اقتصادی ناشی از سو مدیریت، فساد اخلاقی و مالی است

چادگان - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: معتقد هستم که بیشترین مشکلات اقتصادی ناشی از سو مدیریت، فساد اخلاقی و مالی است که اجازه نمی‌دهد کارها به خوبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، اکبر ترکی امروز( شنبه) در جمع مردم شهر رزوه با بیان اینکه جوانان با انگیزه ای داریم که سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و از این ظرفیت برای پیشرفت انقلاب باید استفاده شود، اظهار کرد: دوران ۴۰ سال انقلاب را باید واکاوی و مرور کنیم تا بتوانیم در زمینه ایجاد تمدن علمی و نظام نوین اسلامی گام‌های استواری در آینده برداریم.

از  ظرفیت نیروی جوان کشور برای پیشرفت انقلاب استفاده شود

ترکی با بیان این‌که باید موقعیت جهانی و انقلابی داشته باشیم تا بتوانیم عزت کشور و مردم را حفظ  کنیم و بر مشکلات فائق بیاییم، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه بر استکبار ستیزی تاکید داشتند و با افزایش تحلیل سیاسی و بینش آحاد جامعه در سراسر کشور اسلامی می‌توانیم ارتقایی شگفت انگیز در بیشتر زمینه‌ها در کشور شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که اگر بر آن تکیه شود از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد، تصریح کرد: امید و نگاه خوش بینانه به آینده امت از ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب است که با وجود سختی‌ها، اما مردم با استقامت تمام در پشت ولایت فقیه رو به جلو حرکت کنیم؛ البته از بعضی ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب نباید غافل شد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور تصریح کرد: دولتمردان مشخص کنند چقدر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و چقدر مربوط به داخل کشور است و چقدر مربوط به تصویب "CFT" و "FITF" است تا رفع شود.

 رویکرد نمایندگان مجلس کاهش فشار اقتصادی بر مردم در لایحه بودجه ۹۸

ترکی با بیان این‌که معتقد هستیم که بیشترین مشکلات اقتصادی ناشی از سو مدیریت، فساد اخلاقی و مالی است که اجازه نمی‌دهد کارها به خوبی انجام شود، گفت: علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، اما رویکرد و عزم مجلس این است بودجه ۹۸ طوری تنظیم شود که به مردم فشار کمتری وارد شود.

وی با اشاره به این‌که تأسیس بخشداری از مطالبات مردم شهر رزوه است و در دو وزراتخانه برای تصویب بخشداری این شهر رایزنی شده است، گفت: حل مشکل فاضلاب شهر در استان انجام نشده است، اما تلاش شد که یک ردیف بودجه ملی برای پروژه فاضلاب اختصاص پیدا کند و بودجه این شهر رزوه به ردیف ملی چادگان اضافه شود که در کمسیون تلفیق تصویب شده است و منتظر رأی مجلس شورای اسلامی هستیم.

احداث کریدور شمال به جنوب در مسیرفریدن -چادگان

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با اشاره به افتتاح جاده چادگان به رزوه افزود: برای احیای کریدور شمال به جنوب که در مسیر اراک- گلپایگان- خوانسار- داران-علی آباد- بن- شهرکرد و داران- رزوه- چادگان است این مسیر مواصلاتی در دو شهرستان چادگان و فریدن چهار بانده می‌شود، در سال جاری برای این پروژه سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بودجه جذب شده است.

وی  افزود:طالعات زیر ساختی این مسیر از سوی راه ‌و شهرسازی انجام شده است و به زودی عملیات اجرای چهار بانده شدن جاده اجرا می‌شود، سال ۹۸ نیز به چهار بانده شدن این جاده ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که جذب این رقم قابل توجه بود.

ساختمان پایگاه اورژانس رزوه کلنگ زنی می‌شود

ترکی خاطرنشان کرد: دبیر کل خیران کشور در سفری به این شهر ۵۰ درصد هزینه احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ شهر رزوه متقبل شد و ۵۰ درصد آن را نیز خیران محلی پرداخت می‌کنند، این پروژه ظرف مدت دو هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و قرار است که به این ۸۰ نفر دو و نیم میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن بازگشت داده شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان این‌که ۴۰۰ میلیون تومان پول و زمین از مسکن و شهرسازی به شهرداری رزوه برای ارائه خدمات پرداخت شده است گفت: بنیاد مسکن قول داده به خانه‌های فاقد سند شهر رزوه سند تحول دهد.

پرداخت ۲۵ میلیون تسهبلات مسکن به جوانان روستایی چهار شهرستان

وی افزود: بنیاد مسکن با ارائه طرحی برای خانه‌دار شدن جوانان ساکن در روستاهای چهار شهرستان و به صورت استثنا به دو شهر چادگان و رزوه، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد پرداخت ‌می کند که پس از اتمام اقساط آن ۵ میلیون تومان به افراد عادی و به افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد  ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، متقاضیان برای دریافت وام به جای چک می‌توانند سفته یکدیگر را امضا و تسهیلات را دریافت کنند.

کد خبر 368543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.