کریمی، استعفای کریمی را بررسی می‌کند

سپیدرود به جایی رسید که دلباختگان کریمی تصورش را هم نمی‌کردند؛ مطمناً پایان این کش و قوس، خبری خوش برای سپیدرود نیست. علی کریمی هم به روزی رسید که فکرش را نمی‌کرد، به روزی که باید درباره خودش تصمیم بگیرد و این کار ساده‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی شک تمام اهالی فوتبال علی کریمی را یکی از جذابیت‌های لیگ برتر در دو سال اخیر می‌دانند؛ فردی که با توجه به سرنوشتی که داشت با نفت بحران‌زده مربیگری را استارت زد و بعد از آن سپیدرود نگون بخت را به خوشبختی رساند و از سقوط نجات داد؛ همه اخلاق جادوگر را به خوبی می‌دانند؛ او بدون هیچ ابایی نقد می‌کند و کم و کاست‌های فوتبال و ضعف مدیریتی را برای روشن شدن ذهن عموم مردم به زبان می‌آورد.

دقیقا مثل لیگ هفدهم و جنگ معروفش با سران فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش که بعد از بازی با استقلال خوزستان در رشت شروع کرد، نمود بیشتری داشت و منجر به پرت شدن میکروفون یک برنامه به زمین توسط علی کریمی شد.

داستان از اینجا شروع شد

چند ماه پیش، اوایل آبان ماه بود که علیرضا امامی‌فر، مربی اصلی و موثر تیم سپیدرود بعد از بازی با تراکتورسازی از فلسفه‌ مربیگری علی کریمی حرف زده بود؛ ماجرا از روزی شروع شد که علی کریمی مالکیت و سرمربیگری سپیدرود را بر عهده گرفت، همزمانی دو موقعیت که جز تضاد چیزی نمی‌ساخت.

مورد علی کریمی و سپیدرود یک موقعیت نادر در لیگ برتر بود که سرمربی، تصمیم‌گیرنده اصلی در باشگاه باشد و باشگاه ساختار واقعی و شفافی از مدیریت را معرفی نکند؛ این موقعیت می‌توانست خطر جدی برای سپیدرود باشد. شاید بگوییم مدیران پیشین در سپیدرود چه گلی بر سر این تیم زده‌اند؟ و ظاهرا حرف بیراهی هم نگفته‌ایم اما اینکه در کل سرمربی، باشگاه را مدیریت کند، خود می‌تواند بحران‌هایی ایجاد کرده و تصمیم‌گیری‌های لازم را تحت تأثیر قرار دهد.

شکست مقابل یحیی سوژه شد

روز گذشته پس از شکست دو بر صفر مقابل پدیده وقتی هیچ‌کدام از افراد کادر فنی سپیدرود در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکردند، شایعه‌ای مبنی بر اینکه علی کریمی از سمت خود استعفا داده و دیگر هدایت این تیم را بر عهده ندارد در استادیوم پیچیده شد؛ موضوعی که وقتی خبرنگاران با خود او در میان گذاشتند با عکس‌العمل جالبی مواجه شدند؛ کریمی که به طور همزمان مالکیت و مربیگری سپیدرود را بر عهده دارد در واکنش به این سخنان به اصحاب رسانه گفته است: "مالک باشگاه، خودم هستم، چطور ممکن است استعفا داده باشم؟ شما خبرنگاران اگر به دنبال سوژه و خبر هستید، بنویسید علی کریمیِ مدیرعامل، استعفای علی کریمیِ سرمربی را گرفته و درحال بررسی است و حتی در ادامه با انتقاد از سعید فتاحی، دبیر کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته: مگر یادتان نیست که فتاحی گفت علی کریمی حق ندارد مصاحبه کند؟ "

حرف آن روزها، امروز جدی‌تر و خطرناک‌تر از همیشه به نظر می‌آید؛ چند ماه از حضور سپیدرود در لیگ هجدهم می‌گذرد اما این تیم همچنان در قعر جدول است و اگر از استقلال خوزستان امتیاز کسر نمی‌کردند، سپیدرود اوضاع نگران‌کننده‌تری داشت اما در سپیدرود هیچ‌کس نمی‌تواند درباره علی کریمی و همکارانش تصمیم بگیرد.

کریمیِ مالک یا کریمیِ سرمربی؟

مالک و سرمربی سپیدرود یک نفر است که این مورد عجیب و نادری در فوتبال است؛ سپیدرود می‌تواند هر هفته به سقوط نزدیک‌تر شود اما علی کریمی در نقش مالک، آیا اعتمادش را درباره علی کریمی در نقش سرمربی از دست می‌دهد؟ آیا علی کریمیِ مالک درباره علی کریمیِ سرمربی می‌تواند به یک تصمیم نجات‌بخش برای سپیدرود برسد؟

ستاره‌هایی چون امثال کریمی وقتی چند صد هزار لایک در اینستاگرام می‌گیرند، خیال می‌کنند در هر تصمیمی می‌توانند بهترین باشند و هوادار و رسانه را نیز در نقش لایکر می‌خواهند اما فوتبال هیچ ستاره‌ای را تحویل نمی‌گیرد، حتی اگر آن ستاره محبوب مردم باشد و از دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی آن‌ها بگوید؛ فوتبال بی‌رحم است و ساده و شفاف با مردم نکته‌ای را در میان می‌گذارد: اشتباه، تاوان سنگینی دارد؛ اشتباه، اشتباه است چه در سطح فردی چه در سطح باشگاهی.

چرا کار به اینجا رسید؟

این‌ها بزرگ‌ترین چالش در تیمی مثل سپید رود است که یک مالک و سرمربی مشترک دارد. علی کریمی به عنوان بازیکن حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها را تجربه کرده، فوتبال را در عالی‌ترین سطح شاید درک کرده و مناسباتش را نیز می‌شناسد. کریمی باید خوب بداند وقتی مالک و سرمربی تیم یک نفر است، بحران‌های مهمی در تصمیم‌گیری شکل می‌گیرد، درست همان چیزی که در سپیدرود می‌بینیم و به گره‌ای بازنشدنی تبدیل شده است.

البته بدون شک این پاسخ سرمربی و مالک سپیدرود به خاطر عصبانیت و ناراحتی از شکست بوده اما کاش کریمی همه انرژی‌اش را برای کار فنی گذاشته بود نه تأمین هزینه‌ها و مدیریت مخارج که به کلی یک شغل سنگین دیگر است؛ فعالیتی که ممکن است ثمره‌ آن کاهش تمرکز علی کریمی باشد که سال گذشته با هر زحمتی سپیدرود را در لیگ برتر نگه داشت و امروز برای بار دوم باید مأموریت بقا را هرچه سریع‌تر شروع کند.

کد خبر 368475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.