تاریخ انقلاب را بدون تحریف برای نسل جوان بازگو کنید

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: باید تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند بازگو شود، البته در بیان تاریخ هم باید با انصاف و عدالت رفتار شود و از دخل وتصرف در آن خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی‌ سیاسی جمعه این هفته شهرستان با تأکید بر ضرورت حمایت از افراد نیازمند، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی و روایات، کمک به نیازمندان و هم‌نوعان، مهمترین وظیفه اخلاقی و اجتماعی افراد است.

وی با بیان اینکه افرادی که توانمندی مالی دارند باید از محرومان و افراد بی‌بضاعت حمایت کنند، یادآور شد: مسئولان مرتبا اعلام می‌کنند از وضعیت معیشتی مردم باخبر هستند، اما در عمل کاری نمی‌کنند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: اگر می‌دانند مردم چگونه امرار معاش می‌کنند و با چه مسائلی دست به گریبان هستند، باید برای رفع آن‌ها کاری کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به حمله تروریستی اخیر در محور خاش به زاهدان که به شهادت جمعی از مرزبانان منجر شد، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و آغاز پنجمین دهه حیات سیاسی آن ناراحت هستند، تلاش می‌کنند با انجام اینگونه اقدامات، کینه خود را ثابت کنند، اما اینگونه اقدامات تأثیری در اراده انقلابی ملت ایران ندارد.

وی ادامه داد: امنیت کشور نتیجه ایثارگری سربازان گمنام امام زمان(عج) و مرزبانان است، باید قدردان این موهبت الهی باشیم و برای ایجاد کنندگان آن دعا کنیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش بودن روز زن، خاطرنشان کرد: بانوان مهمترین ارکان حفظ کانون خانواده و تربیت فرزندان هستند، بنابراین باید در طول سال از زحمات و خدمات آنان قدردانی شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید بیشتر به تربیت دینی دانش‌آموزان اهمیت دهند، اظهار کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش ترویج تعالیم اسلامی و معارف الهی است.

وی با بیان اینکه معضلات اقتصادی نباید باعث بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و اعتقادی شود، تأکید کرد: بی‌توجهی به تعالیم اسلامی و دستورات اخلاقی و احکام آن باعث افزایش مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها می‌شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه، یادآور شد: تفرقه و اختلاف، آرامش جامعه را از بین می‌برد و افراد و گروه‌ها را پراکنده و امکان غلبه دشمن را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: افرادی که به دنبال اختلاف‌افکنی و تفرقه هستند به راه شیطان می‌روند، این افراد جامعه را در معرض بدترین آسیب‌ها و تهدیدها قرار می‌دهند.

وی با اشاره به بیانیه اخیر رهبر مظعم انقلاب در پایان چهارمین دهه حیات سیاسی انقلاب اسلامی، یادآور شد: تنها راه حل مشکلات کشور توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده و امکانات و منابع داخلی است.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت جوان‌گرایی و اعتماد به آنان تأکید فرموده‌اند، زیرا نیروهای جوان و تحصیل‌کرده کشور مهمترین ذخیره انقلاب و کشور و بهترین ظرفیت برای توسعه و پیشرفت کشور هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اهمیت حفظ تعالیم و احکام دینی و احیای ارزش‌های انقلابی، تصریح کرد: تا وقتی که ارزش‌هایی مانند شهادت و احترام به قرآن و تعالیم اسلام در جامعه وجود دارد، می‌توان به آینده‌ای امیدبخش و درخشان، امیدوار بود.

وی اضافه کرد: باید تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند بازگو شود، البته در بیان تاریخ هم باید با انصاف و عدالت رفتار و از دخل وتصرف در آن خودداری شود.

کد خبر 368415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.