دفترچه تعرفه عوارض محلی دهیاری‌ها تایید شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: دفترچه تعرفه عوارض محلی دهیاری‌های استان تایید و برای اجرا به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

سعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دفترچه‌های تعرفه عوارض در موعد قانونی یعنی ۱۵ بهمن ماه پس از تایید جهت اجرا به فرمانداری‌ها ابلاغ شد تا از ابتدای سال ۹۸ اجرا شود.

وی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مسئولین بخشداری‌های شهرستان‌ها افزود: در این راستا دفتر روستایی و شوراهای استانداری در دی ماه سال جاری چندین کارگاه آموزشی با حضور مسئولین مالی و فنی مشترک دهیاری‌ها به منظور بازآموزی و رعایت موارد قانون و تنظیم دفترچه عوارض متناسب با روستاها برگزار کرد.

وی در خصوص این دفترچه تعرفه‌ها تصریح کرد: طبق آیین‌نامه مالی دهیاری‌های کشور، هر دهیاری دارای دفترچه تعرفه‌ای است که در آن همه انواع عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدها که توسط آن‌ها وصول می‌شود منعکس می‌گردد.

انصاری درباره فرآیند دفترچه‌های عوارض محلی و چگونگی تهیه و ابلاغ آنها گفت: این دفترچه تعرفه‌ها ابتدا توسط دهیاری، با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولین مالی و فنی به شورای اسلامی روستا جهت تایید پیشنهاد می‌شود و شورای اسلامی روستا هم آن را به شوراهای بخش جهت اخذ مصوبه ارسال می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراهای بخش، منتخب کل شورای اسلامی روستاهاست تصریح کرد: مرجع تصویب عوارض محلی شورای بخش است  که در مرحله بعد این "هیئت تطبیق" است که به ریاست بخشدار تشکیل و آن را بررسی می‌کند تا مغایرتی با قوانین و مقررات کشور نداشته باشد و یا خارج از حیطه وظایف و اختیارات شوراها نباشد.

انصاری با اشاره به اینکه پس از این مراحل نوبت به دفتر روستایی و شوراهای استانداری می‌رسد گفت: در مرحله بعد، پس از ارسال دفترچه‌ها به استانداری، کارشناسان دفتر روستایی و شوراها در جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان‌ها به بررسی مفاد دفترچه عوارض دهیاری‌ها پرداخته و نامه ابلاغیه تایید را تهیه می‌کنند که پس از آن به امضای استاندار می‌رسد.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری اصفهان در مورد نقش دفتر روستایی در تمام مراحل این فرآیند گفت: با توجه به اعلام نیاز شهرستان‌ها، کارشناسان دفتر با حضور در فرمانداری‌ها در فرآیند تهیه و تنظیم اولیه تعرفه‌های عوارض همکاری می‌کنند.

کد خبر 368328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.