بابایی اقدم: سرمایه‌گذاران پا به عرصه بازآفرینی شهری بگذارند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید با هدف کمرنگ کردن نقش دولت در اجرای آن انجام شده تا مردم دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران نیز در این راستا پای در عرصه میدان بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون بابایی اقدم در نهمین همایش مدیریت شهری و روستایی که در شهر بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری ها وارث سیاست‌های چندین دهه ای هستند که درست یا غلط در شهر انجام شده است؛ از دولت می‌خواهیم همکاری لازم را در زمینه بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه هزینه‌های جاری شهرداری ها بسیار زیاد است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از هزینه های جاری شهرداری‌ها اجازه اجرای طرح های بزرگ را به شهرداری‌ها نمی‌دهد در حالی که بازآفرینی سیاست کلانی است که دولت بارها بر آن تأکید داشته است.

بابایی اقدم تأکید کرد: بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید با هدف کمرنگ کردن نقش دولت در اجرای آن انجام شده تا مردم دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران نیز در این راستا پای در عرصه میدان بگذارند؛ این طرح در ستون مختلف ملی استانی و شهرستانی در حال برگزاری است که امیدواریم این طرح تنها به جلسات محدود نشود و اقدامات جدی در این راستا انجام شود.

وی گفت: اگر اعتماد به شهرداری‌ها شود و بسیاری از امکانات در اختیارشان قرار گیرد می‌توانند بهترین بهره‌وری را در زمینه بازآفرینی شهری داشته باشند تا این موضوع فقط تنها در هر سه شعار باقی نماند و به مرحله اجرا برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: دولت در این طرح نباید تنها تأمین کننده بودجه باشد، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با تغییر نگرش گروه‌های ذینفع از جمله مردم، دانشگاه، پیمانکار، سازمان ها، دهیاری ها و شورای شهر به میدان بیایند تا چالش‌هایی همانند بافت فرسوده تبدیل به احسن شود.

وی ادامه داد: مهمترین رکن برای گام بزرگ در این است در وهله اول بافت ها، روستاها و مناطق حاشیه نشین  تثبیت شود و سپس به مرور زمان با توجیه همگان نسبت به بازآفرینی اقدام کنیم.

بابایی اقدم با بیان اینکه باید زمینه شهر ایده آل که شهروندان در آن احساس رضایت داشته باشند، را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: به تازگی دستور العمل شهر دوستدار کودک ابلاغ شده و باید زمینه ایجاد شهر بازنشستگان را نیز فراهم کنیم.

کد خبر 368247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.