قانون ممنوعیت تردد خودرو در آلمان اجرایی می‌شود

امروزه حجم بالای تردد خودروها مشکلی اساسی در سراسر دنیا به حساب می‌آید چرا که بخش عمده‌ای از آلودگی هوا در اثر این امر به وجود آمده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور رفع مشکل تردد خودروها، کاهش میزان انتشار دی اکسید کربن و اختصاص فضای بیشتری برای استفاده عابران پیاده، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شهری در سرتاسر جهان اقدام به برگزاری جلساتی تحت عنوان "طوفان فکری" کرده‌اند. طوفان فکری عبارت است از برگزاری جلساتی به منظور ایده‌پردازی و به کار بردن خلاقیت که طی آن هیچ نظری، حتی در صورت خنده دار بودن، تحقیر یا رد نمی‌شود، مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد و هیچ کس ایده مطرح شده یا ارائه دهنده‌اش را قضاوت نمی‌کند. طی برگزاری این جلسات در سراسر دنیا، ۱۳ شهر اقدام به وضع قانون ممنوعیت تردد خودرو کرده‌اند که به گفته نیویورک تایمز این امر می‌تواند موجبات تردد به شهرهای سراسر یک کشور را بدون استفاده از اتومبیل فراهم آورد. در ادامه به بررسی این شهرها می‌پردازیم.

مقامات آلمانی در راستای تلاش برای بهبود کیفیت هوا اعلام کرده اند که قانون ممنوعیت تردد خودرو را می‌توانند در بعضی از خیابان‌های این کشور به کار گیرند. در راستای این تلاش، دو شهر آلمان با میزان بالای آلودگی هوا اقدام به حمایت از این قانون کرده‌اند؛ شهر اشتوتگارت به عنوان مرکز مرسدس بنز و پورشه که از سال ۲۰۱۷ به منظور حفظ استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای از ورود خودروهای دیزلی به شهر در روزهای آلوده جلوگیری می‌کند، اجرای سرسختانه این قانون را برای سایر خودروهای آلاینده در پیش گرفته‌ است.  ۱۱ شهر دیگر آلمان نیز متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ به شهری کاملا بدون کربن تبدیل شوند.

هامبورگ قصد دارد پیاده روی و دوچرخه‌سواری را به عنوان سیستم حمل و نقل غالب خود معرفی کند و در طول دو دهه آینده تنها عابران پیاده و دوچرخه‌ها امکان تردد را خواهند داشت. البته اجرای این پروژه به یک "شبکه مناسب‌سازی شده" نیاز دارد که امکان دسترسی به سایر نقاط شهر را بدون نیاز به اتومبیل‌ها فراهم آورد. این شبکه تا سال ۲۰۳۵، حدود ۴۰ درصد از کل شهر هامبورگ را پوشش می‌دهد و شامل پارک‌ها، زمین‌های بازی، زمین‌های ورزش و آرامستان‌ها می‌شود.

از شهرهای موفق غیرآلمانی در این زمینه نیز می‌توان به کپنهاگ اشاره کرد؛ این شهر با پایین ترین آمار مالکیت خودرو در اروپا، در حال حاضر به لطف تلاش‌های مقامات شهری برای ایجاد مناطق مخصوص پیاده روی در سال ۱۹۶۰، بیش از ۲۰۰ مایل مسیر دوچرخه‌سواری دارد و آخرین هدف آن احداث یک بزرگراه مخصوص دوچرخه برای حومه شهر است. در این رابطه، برلین نیز با ارائه طرحی در سال ۲۰۱۷ در تلاش برای ساخت بزرگراه‌های دوچرخه‌سواری به پهنای ۱۳ فوت با ممنوعیت تردد خودرو است.

کد خبر 368235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    آلمان واقعا از همه لحاظ رو به پیشرفته. این خیلی خوبه.