باغ فدک محرک توسعه منطقه ۷ / مشکلات ترافیکی اطراف بیمارستان فیض رفع می‌شود

پروژه‌های محرک توسعه وقتی در یک منطقه توسط مدیریت شهری اجرا شود یا مدیریت شهری زمینه اجرای این پروژه‌ها را فراهم کند منجر به شهرت آن منطقه در سطح ملی یا بین‌المللی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث افزایش سرمایه‌گذاری در محدوده اطراف آن پروژه خواهد شد، چرا که هر پروژه‌ محرک توسعه دارای تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از باغ فدک به عنوان محرک توسعه این منطقه و پتانسیل بالقوه در شمال شهر اصفهان یاد می‌کند که برای آن طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری زیادی در نظر گرفته شده است؛ پس از تعطیلات نوروز مذاکراتی با سرمایه‌گذاران انجام می‌شود تا سرمایه خود را به باغ فدک آورده و پروژه‌های خوبی اجرایی کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره همچنین پیرامون پروژه‌های عمرانی، چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی کنارگذر بزرگراه چمران و اطراف بیمارستان فیض و دیگر مسایل موجود در این منطقه گفت و گویی را با «علی اصغر شاطوری» مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

منطقه هفت شهرداری باغ فدک را به عنوان پروژه محرک توسعه برای سال ۹۸  اعلام کرده است، دلیل آن چه بوده و برای آماده‌سازی آن جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی چه اقداماتی انجام می‌شود؟

باغ فدک پتانسیل بالقوهای در شمال شهر اصفهان و اصلیترین مکان اسکان مسافران در این جهانشهر است که سال ۷۵ در زمینی به وسعت ۸۵ هکتار احداث شده و می‌تواند به یک محل فراشهری تبدیل شود.

برای باغ فدک طرح‌های توسعهای و  گردشگری در نظر گرفته شده تا محرک توسعه باشد، در این راستا مقرر شده بیشتر از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم؛ سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان در حال پیگیری مقدمات انجام مذاکره با سرمایه گذاران بعد از تعطیلات نوروز است تا آنها سرمایه خود را به باغ فدک آورده، پروژه‌های تعریف شده را اجرایی و به سود قابل توجه دست پیدا کنند، البته سعی میکنیم سود این خدمات بیشتر به مردم برسد و پتانسیلهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

برای آماده‌سازی باغ فدک و بودجه‌ پیش بینی شده، ۲۰۰ سکوی نصب چادر به سکوهای باغ فدک اضافه میکنیم که با احتساب بیش از ۱۰۰۰ سکویی که قبلاً ساخته شده بوده، برای اسکان مسافران قابل توجه است؛ در باغ فدک سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه در حال ساخت است و تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد تا در ایام تعطیلات نوروز در اختیار شهروندان قرار گیرد.

برای توسعه وسایل بازی کودکان دو بخش از محوطه باغ فدک در نظر گرفته شده، همچنین احداث ساختمان مدیریت بحران شهر اصفهان در محدوده باغ فدک با توجه به پیگیری استاندار و دستور شهردار اصفهان در حال ساخت است؛ تلاش میکنیم هر آنچه مورد نیاز مسافران است را در این مجموعه فراهم کنیم، البته اقدامات و مباحث تعمیراتی تجهیزات به گونه‌ای برنامهریزی شده که تا ۲۰ بهمن ماه اقدامات توسعه‌ای و تعمیراتی به صورت کامل انجام شود و ۲۵ اسفندماه باغ فدک آماده بهرهبرداری برای مسافران شود.

شرایط بافت منطقه هفت چگونه است؟

منطقه هفت شهرداری اصفهان تلفیقی از خیابان‌ها و شهرکهای تازه ساختی همچون شهرک کاوه، برازنده و بافت‌ها و محله‌های قدیمی همچون بابلدشت و مولوی است؛ در این منطقه حدود ۱۸۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که احیاء این بافت ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

معمولاً پای بسیاری از شهروندان اصفهانی به محدوده منطقه هفت شهرداری اصفهان باز می‌شود و این به دلیل وجود نمایشگاه‌های فروش خودرو در کنارگذر اتوبان شهید چمران، بیمارستان غرضی، بیمارستان فیض، ورزشگاه نقش جهان و باغ فدک است.

چه پروژه‌هایی در این منطقه برای سال آینده تعریف شده است؟

برای تملک ادامه خیابان شهید احمدی در بلوار بعثت ردیف اعتباری در بودجه ۹۸ منطقه در نظر گرفته شده است، برای آزادسازی خیابان شهید رضازاده و اجرای فاز اول این خیابان نیز در بودجه سال آینده رقمهای قابل توجهی پیش بینی کرده‌ایم.

در خیابان فروردین زمینی بالغ بر ۹ هزار مترمربع برای احداث پارک در نظر گرفته شده که به مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار رسیده و بعد از تعطیلات نوروز عملیات احداث پارک شروع می‌شود؛ با توجه به اینکه در جنوب اتوبان چمران سرانه فضای سبز پایین است، یکی از موارد مورد نیاز احداث پارک و فضای سبز است که با احداث این پارک بخشی از مشکلات را رفع خواهیم کرد.

ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی و فضای سبز خیابان گلستان نیز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته و در سال آینده بودجه خوبی برای آن پیش‌بینی شده است تا سالن ورزشی در دو هزار متر زیربنا، مجموعه فرهنگی با ۲۴۰۰ متر زیربنا و مابقی آن برای فضای سبز مجموعه ساخته شود؛ پروژه دیگر مخازن آب فضای سبز منطقه هفت است که از دو سال پیش اجرای آن آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی تجهیز و احداث ایستگاه پمپاژ را پشت سر می‌گذارد، بنابراین در صدد هستیم تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی و عمرانی پروژه را به اتمام برسانیم.

خط کلکتور فضای سبز نیز که از دوسال قبل عملیات احداث آن آغاز شده، مراحل پایانی خود را طی می‌کند تا فضای سبز منطقه را از معضل کم آبی نجات دهد؛ پیاده روسازی خیابان کاوه حدفاصل میدان شهدا تا بزرگراه چمران به اتمام رسیده و از چمران تا پل شریعتی نیز قبلا انجام شده بود، همچنین پیاده‌روسازی شرق خیابان کاوه انجام شده است؛ عملیات اجرایی احداث بلوار پرستار در دست اقدام بوده و مراحل پایانی باند غربی آن در حال انجام است و به زودی آسفالت آن انجام می‌شود.

برای تسهیل در رفت وآمد شهروندان به بیمارستان غرضی چه اقداماتی انجام شده است؟

با توجه به اینکه شهروندان برای مراجعه به بیمارستان غرضی با مشکلات متعددی مواجه بودند، طرحی به شورای عالی ترافیک ارائه کردیم که خوشبختانه به تصویب رسید و خط ویژه اتوبوس برای سهولت در رفت و آمد در نظر گرفته شد.

راه‌اندازی این خط اتوبوس که ۹۰ درصد مشکلات مردم را رفع کرده است از میدان شهدا آغاز و مسیرهای خیابان‌های ادیب، ضابط‌زاده، پوریای ولی، اشراق جنوبی، چمران، آل‌یاسین، آل بویه، خیابان غرضی و در نهایت بیمارستان غرضی را طی می‌کند و مشکل بسیاری از شهروندان را برای مراجعه به این بیمارستان مرتفع کرده است.

در میدان قدس مسیر حرکت به سمت بیمارستان فیض، ترافیک در اکثر ساعات قفل می‌شود برای کاهش حجم ترافیک آن برنامه‌ای دارید؟

این بیمارستان علاوه بر اصفهان از استان‌های همجوار نیز مراجعه کننده زیادی دارد و دسترسی به آن برای مراجعه کنندگان با توجه به حجم بالای ترافیک، گذرهای باریک اطراف آن و نبود پارکینگ، بسیار سخت است به طوری که ساکنان اطراف بیمارستان از وضعیت به وجود آمده بسیار شاکی هستند.

به همین دلیل با مسئولان بیمارستان مذاکراتی انجام شده تا پارکینگ مورد نیاز برای پرسنل خود را تامین کنند؛ همچنین قطعه زمینی جنب بیمارستان فیض و نبش خیابان لاله و ادیب با کاربری پارکینگ وجود دارد که با توجه به  مباحث آزادسازی، اخیرا با مالک زمین وارد مذاکره شدیم و مقرر شده در پروژه های مشارکتی سال آینده این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.

برنامه‌ریزی شده تا در مجاورت بیمارستان فیض پارکینگ طبقاتی در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع در هفت تا هشت طبقه احداث کنیم تا بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و مراجعه‌کنندگان و حتی‌ساکنان اطراف آن رفع شود.

در بودجه سال ۹۸ برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه از جمله معابر اطراف بیمارستان فیض اعتبار خوبی در نظر گرفته شده تا مشکلات ترافیکی را تا حد امکان کاهش دهیم.

پارک‌های دوبل خودروها در کندرو اتوبان چمران به دلیل حجم بالای تعداد مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه‌های فروش اتومبیل دغدغه بزرگی برای ساکنان این نقطه شهر شده است، آیا برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارید؟

مذاکراتی با سازمان ساماندهی مشاغل و اتحادیه مربوطه انجام شده تا بر اساس سند پهنه‌بندی حریم که یکی از مباحث آن ساماندهی این نقطه است مشکلات موجود را رفع کنیم.

با توجه به قرار گرفتن ورزشگاه نقش جهان، پای ورزش دوستان زیادی به این منطقه باز می‌شود، اما آیا برگزاری مسابقات و حجم بالای مراجعه کننده به ورزشگاه مشکلی را برای منطقه به همراه داشته است؟

در زمان‌هایی که تیم‌های سپاهان مسابقه دارد، شهروندان زیادی به ورزشگاه نقش جهان مراجعه میکنند. در حالی که این ورزشگاه یک پروژه ملی بوده و با بودجه ملی همچنین مشارکت فولاد مبارکه احداث شده، اما احداث پارکینگ ورزشگاه هنوز تمام نشده و هنگام برگزاری مسابقات، مراجعه‌کنندگان برای پارک خودرو به کوچه‌ها و زمین‌های اطراف پناه می‌برند که این موضوع باعث گلایه شهروندان ساکن در آن نقطه شهر شده است.

کد خبر 368092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.