نمایشگاه صنعت سینما می‌تواند تاثیر بخش باشد

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت سینما گفت: سینما اگر درست هدایت شود می‌تواند به صنعتی پول‌ساز تبدیل شود و اصفهان با توجه به میزبانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان صبح امروز _ دوشنبه ۲۹ بهمن ماه_ در سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد. در این نشست غلامرضا مهیمن، عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت سینما اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی که از اصفهان آغاز می‌شود موجب تأثیر بخشی بزرگی است واین نمایشگاه ‌نیز می‌تواند این مهم را ممکن کند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به عنوان نخستین گام برای توسعه این صنعت مطرح شد که با هدف شناسایی ظرفیت‌های سینمایی در اصفهان برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست سعید محسن‌صفوی عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت سینما با بیان اینکه "مهاجرت هنرمندان اصفهان دردناک است، می‌خواهیم صدای اصفهان شنیده شود" ، اظهار کرد: در ابتدا با این چالش جدی مواجه بودیم که آیا سینمای اصفهان آن‌قدر قوی است که دارای صنعت باشد یا خیر و آیا برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به رشد صنعت سینمای اصفهان کمک کند؟ به همین دلیل برای بالا بردن وجه علمی نمایشگاه تصمیم گرفتیم بخش‌های جنبی که اهمیت‌شان کمتر از خود نمایشگاه نیست و حتی شاید بیشتر هم باشد، در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: سینما اگر درست هدایت شود می‌تواند به صنعتی پول‌ساز تبدیل شود و اصفهان با توجه به میزبانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد لذا برگزاری گپ‌های سینمایی و میزگردهایی درباره سریال‌سازی با حضور افرادی خبره چون حسن فتحی را نیز در دستور کار داریم.

نمایشگاه صنعت سینما فرصتی برای اجرای پیچینگ

سعید امامی دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینما در این نشست اظهار کرد: از دو سال پیش به فکر برگزاری جلسات پیچینگ بودیم که نمایشگاه صنعت سینما بهترین فرصت برای اجرای آن است. پیچینگ یعنی نقل شفاهی و اینکه یک فیلم‌ساز چطور بتواند ایده فیلم خود را در زمانی کوتاه برای سرمایه‌گذاران بازگو کند تا آنها را به سرمایه‌گذاری جذب کند. پیچینگ شیوه متداول جذب سرمایه بخش خصوصی در تمام دنیا است.

وی ادامه داد: از میان این آثار، ۱۴ اثر برگزیده انتخاب می‌شود و پس از برگزاری یک کارگاه آموزشی دو روزه پیچینگ با حضور محمد گذرآبادی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه، این آثار اول اسفندماه در جلسه پیچینگ با حضور سرمایه‌گذاران ثانویه ارائه خواهد شد.

امامی در خصوص کارگاه‌هایی که برگزار می‌شوند گفت: کارگاه اول با حضور علیرضا زرین دست با موضوع فیلمبرداری و کارگاه دوم با حضور مجید برزگر و پدرام صدرایی با موضوع تهیه و تولید فیلم، برگزار خواهد شد و نشست اول با حضور سعید ابراهیمی فر و محمدحسین لطیفی با موضوع سریال سازی برای شبکه، نشست دوم با حضور سیروس الوند با موضوع مؤلفه‌های سینمای ملی و نشست سوم با حضور بهروز افخمی با موضوع سینمای صنعتی ایران از دید چالش‌ها و فرصت‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 368018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.