معوق ماندن پروژه تونل خوانسار-بوین میاندشت خسارت زا است

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: برای اتمام و اجرای لاینینگ پروژه تونل خوانسار-بویین میاندشت حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل تسویه نشدن بدهی قبلی عملیات اجرایی تونل متوقف شده و در صورت معوق ماندن و موکول شدن آن به سال آینده خسارت مالی زیادی را در برخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌ انجام شده برای اتمام پروژه تونل خوانسار-بویین میاندشت در موسسه جوادالائمه (ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار کرد: در مذاکراتی که با مدیر عامل انجام شد موسسه پذیرفت که با قیمت قرار داد قبلی و بدون اعمال تعدیل، اتمام پروژه را انجام دهد و ما نیز قول دادیم که هر چه سریع‌تر جذب اعتبار پروژه را پیگیری کنیم.

وی با بیان این‌که برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه دو راهکار پیشنهاد شده است که یکی از راهکارها واگذاری زمین در خوانسار به مؤسسه جوادالائمه(ع) برای انبوه سازی است، افزود: در صورت موافقت سازمان ملی مسکن و زمین، علاوه بر کمک به پرداخت بدهی پروژه تونل و اتمام آن، نقش بسزایی در عرضه و کاهش قیمت مسکن را در خوانسار به همراه دارد.

فرماندار خوانسار، پایدار کردن ردیف اعتباری ویژه برای تونل در سفر استانی رییس جمهور را راهکار دوم برای پرداخت بدهی‌های دولت به موسسه عنوان کرد و افزود: با تامین آن می‌توانیم کارگاه تونل را هر چه سریع‌تر فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان برای تونل خوانسار-بویین میاندشت هزینه شده، اما برای اتمام و اجرای لاینینگ آن حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل عدم تسویه بدهی قبلی مدتی است که عملیات اجرایی تونل متوقف شده.

کمالی تاکید کرد: در صورت معطل ماندن پروژه تونل و موکول شدن آن به سال آینده خسارت‌ مالی زیادی را در برخواهد داشت.

کد خبر 368001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.