نشست‌های ورشو و مونیخ آوردگاه انزوای آمریکا بود

وزیر امورخارجه ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان در خصوص شکست برنامه‌های ضد ایرانی آمریکا در نشست‌های ورشو لهستان و مونیخ آلمان گفت: این دو نشست آوردگاه انزوای آمریکا بود.

به گزارش ایمنا، «محمدجواد ظریف» به این شبکه گفت: تمام کشورها می خواهند از موضعی که آمریکا علیه ایران اتخاذ کرده است، دوری گزینند و قوانین بین المللی را نقض نکنند.

وی با اشاره به نشست سه گانه ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه که پنجشنبه گذشته در سوچی برگزار شد تاکید کرد: گفت و گوهای خوبی در مورد سوریه صورت گرفت و موضوع ادلب (شمال غرب) یک مساله اساسی است. ظریف با اشاره به سفر اخیرش به لبنان بر پایبندی تهران به کمک به بیروت در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

وزیر امورخارجه ایران در دیداری که با «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان در حاشیه نشست مونیخ داشت، بار دیگر بر آمادگی تهران برای فعالسازی همکاری های اقتصادی با بیروت تاکید کرد.

وی گفت: در سفر (اخیرم) به بیروت، گفت‌و گوهای خوبی (با مسئولان لبنانی) داشتم که امروز این گفت و گوها با وزیر دفاع این کشور ادامه پیدا کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: به وزیر دفاع لبنان، اطلاع دادم که تهران آمادگی دارد، به لبنان در هر زمینه ای که این کشور بخواهد، کمک کند.

پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت بیش از ۶۰۰ تن از تصمیم سازان بین المللی از عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و جامعه مدنی ۲۶ تا ۲۸ بهمن برای بحث درباره بحران های کنونی و چالش های امنیتی آینده در حال برگزاری است.

کنفرانس دفاعی و امنیتی مونیخ از سال ۱۹۶۳ تاکنون هر سال در شهر مونیخ آلمان برگزار شده است و هدف کنفرانس گفت‌وگوی مسئولان و روسای سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی سراسر جهان درباره حفظ صلح و برقراری امنیت است.

منبع:ایرنا

کد خبر 367867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.