توزیع ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات کشاورزان خسارت دیده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه درسال زراعی ۹۷-۹۶ توزیع شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی اظهار کرد: این حمایت ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت شامل آن دسته از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که در سال زراعی ۹۷-۹۶ دچار حوادث غیر مترقبه شده‌اند و سررسید بدهی آنها از یکم مهرماه سال ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ است.

وی اجرای بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را یکی از راهکارهای اساسی جبران خسارت ناشی از انواع مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی، سرمازدگی و طوفان دانست و گفت: با پی گیری‌های مستمر وزیر جهاد کشاورزی و حمایت های وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موضوع بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی این کشاورزان در ۲۱ آذر ماه امسال به تصویب دولت رسید.

وی افزود: این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین شده و توزیع استانی آن با مشارکت وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام شده است.

موسوی ادامه داد: پرونده‌های مشمولان این مصوبه باید در کارگروه موضوع بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه که در شهرستان‌ها و مرکب از فرماندار هر شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر بانک عامل ذی ربط است، بررسی شود و پس از تایید از طریق بانک عامل ذی ربط بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلاتی خسارت دیدگان انجام و اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده نیز به مدت سه سال امهال می شود.

کد خبر 367813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.