قولی که عملی نشد!

استاندار سابق به مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا قول داد که پاداشی برای آن‌ها در نظر بگیرد اما این قول تاکنون عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکم تیرماه سال ۹۷ بود که استاندار سابق اصفهان قول پاداش به ورزشکاران مسابقات آسیایی را داد و در یک نشست خبری اعلام کرد برای مدال‌آوران اصفهانی در رقابت‌های آسیایی به ترتیب رنگ مدال ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته‌شده است.

پس از اتمام مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا در مجموع از استان اصفهان ۲۷ ورزشکار موفق به کسب مدال شدند که شامل ۱۰ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز می‌شود و با توجه به تعداد مدال‌های کسب شده، برای پرداخت پاداش مورد نظر استاندار، بودجه‌ای حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است.

با گذشت هفت ماه از بازگشت مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های جاکارتا، این نهاد هنوز موضع خود را در رابطه با پاداش قهرمانان آسیایی روشن نکرده است؛  در حالی که این پاداش امیدی برای مدال‌آوران است تا در شرایط اقتصادی نابسامان کشور تا حدودی مایحتاج زندگی روزمره و ورزشی آن‌ها را تأمین کند.

علیرضا مختاری، دارنده مدال طلای پرتاب وزنه پارا آسیایی جاکارتا و مسئول پیگیری پاداش ورزشکاران آسیایی و پارا آسیایی از استانداری، می‌گوید: متأسفانه قول‌هایی که استاندار سابق داده عملی نشده است؛  به تازگی و به اتفاق جمعی از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی جلسه‌ای با مسئولان استانداری و ورزش اصفهان داشتیم که قرار شد در آینده و در یک جلسه خصوصی، مسئولان به یک جمع‌بندی برسند و در نهایت مبلغی را برای پاداش به مدال‌آوران تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه استاندار سابق یک مبلغ مشخص را برای پاداش ورزشکاران تعیین کرده بود، می‌افزاید: قرار شده در جلسه آینده مبلغ پاداش‌ها را معلوم کنند اما فکر نمی‌کنم پاداش‌ها حتی به نصف وعده‌ مهرعلیزاده هم برسد؛ به مسئولان گفته‌ام بهتر است حداقل پاداش ما به اندازه حداقل جوایز دیگر استان‌ها باشد.

خطر مهاجرت ملی پوشان

ملی‌پوش اصفهانی دو و میدانی با بیان اینکه کارگران، کشاورزان، صنعتگران و دیگر مشاغل نیاز دارند تا مورد حمایت مسئولان اجرایی استان اصفهان قرار گیرند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران از این مسئله مستثنی نیستند و انتظار پشتیبانی دارند؛  نحوه رسیدگی به ورزشکاران در این دولت به نسبت دولت گذشته بهتر شده است اما بازهم تبعیض‌هایی وجود دارد؛  انصاف نیست مسئولان کلان کشوری فقط به تیم ملی فوتبال اهمیت دهند و رشته‌های دیگر را فراموش کنند.

 مختاری معتقد است اگر رویه رسیدگی به ورزش استان اصفهان به همین شکل ادامه داشته باشد، بسیاری از ورزشکاران ملی‌پوش اصفهان یا از کشور مهاجرت می‌کنند و یا به استان‌های دیگر می‌روند.

مکاتبه بی‌نتیجه با استانداری

علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این خصوص می‌گوید: استاندار سابق قبل از اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی به آن‌ها قول پاداش داد؛  وقتی مدال‌آوران از این مسابقات برگشتند با استانداری در رابطه با پاداش‌ها مکاتبه کردیم که متأسفانه نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی ادامه می‌دهد: پس از محسن مهرعلیزاده،  استاندار فعلی نیز باتوجه به صحبت‌های گذشته  قول داد که پیگیر پاداش قهرمانان آسیایی باشد؛  حدود یک ماه پیش با مدیرکل امور اجتماعی استانداری جلسه‌ای گذاشتیم و قرار شد ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه هیئت‌های ورزشی استان کم کنیم و به پاداش‌ها اختصاص دهیم اما این مسئله باعث می‌شود هیئت‌های ورزشی با مشکل مواجه شوند.

۹۲۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت پاداش‌ها

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه این تعهد استانی را شخص دیگری داده است و اداره‌کل به اجبار باید آن را عملیاتی کند، خاطرنشان‌ می‌کند: این نهاد تنها می‌تواند ۲۰۰ میلیون تومان از میزان اعتبارات لازم را تأمین کند و حدود ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار باقیمانده باید از سوی استانداری تأمین شود.

امینازاده در پاسخ به این سؤال که استانداری می‌تواند چه میزانی از بودجه مورد نیاز برای پاداش‌ها را تأمین کند؟ تصریح کرد: هنوز استانداری مبلغی را اعلام نکرده و قرار شده جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار شود تا تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود؛  برای قهرمانان ملی‌پوش تعریف نشده که غیر از وزارت ورزش، نهاد یا ارگان خاصی باید به مدال‌آوران پاداش بدهد؛  اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در سال‌های گذشته به خاطر انگیزه دادن به ورزشکاران حدود سه تا چهار میلیون تومان به آن‌ها کمک مالی می‌کرد اما این پاداش انتظاری است که استاندار سابق برای ورزشکاران به وجود آورده است.

استانداری توان تأمین بودجه یک میلیاردی برای پاداش ندارد

سعید صادقی، مدیرکل حوزه استاندار اصفهان در همین راستا می‌گوید: یک جلسه در رابطه با تعیین میزان بودجه در هفته آینده خواهیم داشت اما در حال حاضر اسپانسری وجود ندارد و فکر نمی‌کنم که توان تأمین بودجه یک میلیارد تومانی برای دادن پاداش به ورزشکاران وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار شده با ورزشکاران به یک توافق برسیم و به شکلی رفتار نکنیم که شأن و منزلت این افراد زحمت‌کش پایین بیاید؛  این قول در زمان استاندار سابق داده شد و در آن زمان شاید شرایط به گونه‌ای بود که بتوان این بودجه را تأمین کرد اما در حال حاضر اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغ پاداش به ورزشکاران کمتر از قول مهرعلیزاده خواهد بود؟ گفت: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و باید صبر کرد.

به گزارش ایمنا، مهرعلیزاده، استاندار سابق اصفهان قول پاداشی را داد که در زمان او عملی نشد و تعهد پرداخت آن به استاندار بعدی انتقال یافت و امید است این پاداش به استاندار آینده موکول نشود.

باتوجه به گفته یکی از مسئولان استانداری، این احتمال وجود دارد که پاداش مدال‌آوران آسیایی نیمی از قولی باشد که استاندار سابق داده است در حالی‌که ورزشکاران هر کشور سرمایه و دارایی‌های ارزشمند یک ملت هستند که در عرصه‌های جهانی برای سربلندی وطن‌شان تلاش می‌کنند که باید بهترین نحو از آن‌ها حمایت شود.

کد خبر 367794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.